Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Kurz má poskytnout základní orientaci v problematice profesního rozvoje a dalšího vzdělávání čitelů. Studenti se seznámí se základními pojmy a teoretickými východisky profesního rozvoje učitelů a se současným stavem DVU v České republice a ve vybraných evropských zemích. Budou se zabývat kritérii kvality, která jsou kladena na programy profesního rozvoje.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
The course is intended to provide basic knowledge of the professional development and in-service teacher education. Students will learn basic concepts and theoretical bases of teacher continuous professional development and the current state of CPD in the Czech Republic and in selected European countries. They will address quality criteria which are expected from professional development programs.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Studenti prokáží základní orientaci v problematice profesního rozvoje a dalšího vzdělávání čitelů. Seznámí se základními pojmy a teoretickými východisky profesního rozvoje učitelů a se současným stavem DVU v České republice a ve vybraných evropských zemích. Budou se zabývat kritérii kvality, která jsou kladena na programy profesního rozvoje.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Students will acquire basic knowledge of the continuous professional development (CPD) and in-service teacher education. They will understand basic concepts and theoretical bases of teacher continuous professional development and the current state of CPD in the Czech Republic and in selected European countries and will address quality criteria which are expected from professional development programs.
Literatura
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Eurydice (2006). Quality Assurance in Teacher Education in Europe. Brusel: Eurydice. Překlad: Zajišťování kvality vzdělávání učitelů v Evropě. (2007). Praha: ÚIV. Píšová, M., Duschinská, K. (2011). Mentoring v učitelství. Praha: UK PedF. Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál. Starý, K., Dvořák, D., Greger, D., Duschinská, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum. Urbánek, P. (2005). Vybrané problémy učitelské profese. Liberec:TUL PF. Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido. Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Zákon 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Seminární práce, ve které studenti prokáží znalost a porozumění základní terminologii a teoretickým východiskům profesního rozvoje učitelů a budou schopni analyzovat konkrétní nabídku vzdělávacího programu z hlediska kritérií kvality.
Sylabus -
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
profesní rozvoj a další vzdělávání učitelů (DVU)- základní pojmy, teoretická východiska historický přehled dalšího vzdělávání učitelů institucionální struktura a současný stav DVU v ČR typy DVU, formy, metody a zaměření další vzdělávání učitelů v zahraničí další vzdělávání učitelů / vzdělávání dospělých legislativa k dalšímu vzdělávání učitelů management DVU kritéria kvality vzdělávacího programu
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
teacher continuous professional development (CPD) - basic concepts, theoretical base historical overview of teacher education institutional structure and the current state of CPD in the Czech Republic CPD types, forms, methods and focus CPD abroad teacher education / adult education legislation applying to CPD management od CPD quality criteria for a training program