PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Rodiče, učitelé a děti ve vzájemné interakci - OKNPP13153
Anglický název: Partnership of Teachers, Parents and Children
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D.
Prerekvizity : OKNPP13101
Je záměnnost pro: OKNZ0Q133B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)
Rodiče, učitelé a děti ve vzájemné interakci Povinně volitelný kurz je zaměřen na přesnější uchopení vztahů mezi rodinou a školou jako součásti mezigeneračního přenosu kultury. Přednášky doplněné o analýzu empirického materiálu ukazují složitost působení obou institucí na dítě i na sebe navzájem pomocí různých pohledů (historický, vývojově psychologický, sociologický) a tematizací této problematiky (komunikace mezi rodinou a školou, výchovné praktiky, konstrukce školní kariéry, školní úspěšnost atd.).
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (29.10.2019)
Viktorová, I. (2012). Mimořádné události v komunikaci rodiny a školy. Studia paedagogica, 16(2), 27-47.
Šeďová, K. (2009). Tiché partnerství: vztahy mezi rodiči a učitelkami na prvním stupni základní školy. Studia paedagogica, 14(1), 27-52.
Trnková, K., & Čiháček, V. (2017). Možnosti prosazování zájmů rodičů ve škole. Pedagogická orientace, 13(2), 22-37.
Rabušicová, M., Šeďová, K., Trnková, K., & Čiháček, V. (2004). K otevřenosti škol vůči rodičům a veřejnosti. Studia paedagogica, 52(9), 59-72.
 
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. (29.10.2019)

Podmínkou ukončení kurzu bude účast na semináři v rozsahu 80% a aktivní podíl na jeho obsahu podle dohody.

Sylabus
Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (09.10.2012)

Obsah kursu:

1. Škola a rodina jako sociální instituce a historické proměny jejich vztahů

2. Rodinná a školní socializace v kontextu transmise kultury

3. Rodinné faktory a jejich vliv na vývoj dítěte.

4.Co způsobuje školní docházka v životě rodiny.

5. Rodinný příběh a místo školy v něm.

6.Rodinné výchovné praktiky a jejich vlivy na formování školní kariéry dítěte.

7. Životní a profesionální projekty mezi rodinou a školou:

8. Komunikace mezi rodinou a školou

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (14.05.2019)

Podmínkou ukončení kurzu bude účast na semináři v rozsahu 80% a aktivní podíl na jeho obsahu podle dohody.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK