Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Studenti by se během rozsáhlé praxe ve škole měli seznámit především s různými pojetími výuky, s chodem a provozem školy, s učitelskou profesí a náplní práce učitele, s rolí učitele a žáka ve výchovném procesu a vzájemné interakci.
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Students shall gain knowledge and skills concerning: Various teaching methods, teaching profession, professional skills, relationship between the teacher and pupil.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Studující se během průběžné praxe ve škole seznámí s obecnými aspekty výuky jako interaktivního procesu mezi vyučováním a učením, s různými pojetími rolí učitele a žáka ve výchovně-vzdělávacím procesu, s učitelskou profesí a náplní práce učitele a s organizačním provozem školy.
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
The aim of this practical course is to learn about general educational aspects of the interactive processes of teaching and learning, to get knowledge of various role concepts of pupils and teachers. Students will get familiar with various aspects of the teaching profession, with teacher´s activities and the school organization.
Literatura
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Literatura bude doporučena podle výběru volitelného úkolu.
Sylabus -
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
- pozorování vyučovacích hodin i mimo aprobační obory - reflektivní rozbory hodin s pedagogy fakulty, vyučujícími školy a se spolužáky - besedy se zástupci vedení školy - analýza školní dokumentace - rozhovory s vyučujícími školy a žáky - podle možností školy asistentské činnosti a další aktivity - zpracování badatelských úkolů zadaných v souvisejících kurzech pedagogická reflexe pedagogické praxe a psychologická reflexe pedagogické praxe
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
- lesson observations - reflective analysis, together with teachers, teacher educators, peers - discussions with school management members - analysis of school documentation - interviews with teachers and pupils - if possible, assistant activities at school - collecting data for inquiry tasks, designated in connected reflective courses
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2012)
Pro udělení klasifikovaného zápočtu je nutná aktivní účast na reflexích. Další požadavky sdělí jednotliví vyučující.