Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
V kurzu se studenti seznamují s různými vzdělávacími institucemi a následně plánují a realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu nebo vzdělávání. Vycházejí přitom z teoretických poznatků, získaných během předchozího studia. Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a její srovnání s podobnými institucemi v zahraničí.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (26.10.2019)
The course introduces students to various educational institutions, they plan and later realize their internships in a selected educational institution. They use the theoretical findings they learned about in their previous study. They make a portfolio that describes targets of their internship, introduces the institution and compares it to similar institutions abroad.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
Cílem kurzu je seznámit studenty s různými vzdělávacími institucemi. Studenti využívají vědomostí a dovedností získaných v průběhu jejich studia a snaží se podávat profesionální pedagogický výkon.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (12.07.2019)
The aim of this course is that students use their knowledge and skills acquired during their study and previous internship and display professional educational performance.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (26.10.2019)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty : (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001.
NELEŠOVSKÁ, A., Svobodová, J. Pedagogická praxe : praktická příručka určená studentům prezenčního studia oboru učitelství pro 1. st. ZŠ. Olomouc : Univerzita Palackého, 2000.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe : (průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
Odevzdání portfolia v elektronické podobě ve stanoveném termínu.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (26.10.2019)
Submission of the portfolio in electronic form within the set deadline.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. (04.01.2018)
1. Příprava na praxi - výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, základní školy, střední školy, volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy atd.
2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií.
Poslední úprava: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. (12.07.2019)
1. Preparation for internship - choice of institution, setting goals and internship schedule
2. Conducting Internship - length of internship at the chosen institution: min. 20 hours, making portfolios
3. Analysis of internship - presentation of students' portfolios at seminars, analysis of students' educational performance, formulating recommendations for further educational work