Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Předmět je zaměřen na utřídění základních poznatků o výzkumných metodách uplatňovaných v pedagogice v psychologii a především na jejich tvořivou aplikaci v didaktice matematiky a v reálném vyučování.
Podstatnou součástí práce studentů bude zpracování projektu konkrétního výzkumu, jeho realizace a zpracování výzkumné zprávy.
Obsahově bude předmět (vzhledem k časovým možnostem) zaměřen především na akční výzkum, protože jeho výsledky lze zpravidla ihned aplikovat do praxe.
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
The course focuses on the classification of basic knowledge about research methods used in psychology and pedagogy and on their creative use in mathematics education and in the teaching of mathematics.
A substantial part of students' work will be the elaboration of a research proposal, its realisation and the elaboration of a research report. Due to the time limit, the prevailing methodology will be that of action research as its results can be implemented in practice.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Cílem předmětu je orientovat se v základních metodách výzkumu v didaktice matematiky a být schopen navrhnout, realizovat a vyhodnotit experiment.
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
The goal of the course is to orientate in basic methods of research in mathematics education and be able to propose, realise and evaluate an experiment.
Literatura -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-x
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1367-1
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0
PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum - uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3
HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. ISBN 80-08-01344-3
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4
HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. SBN 80-7290-189-3
HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-040-2
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80-85931-15-x
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6
CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2006. ISBN 80-244-1367-1
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0
PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum - uvedení do teorie a praxe. Praha: Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-132-3
HEJNÝ, M. Teória vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN 1990. ISBN 80-08-01344-3
HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4
HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK v Praze, PedF, 2004. SBN 80-7290-189-3
HENDL, J. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005, ISBN 80-7367-040-2
Metody výuky -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Seminář a práce ve školách.
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Seminar and work at schools.
Sylabus -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)