PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Informační technologie v řízení - OKN01U119A
Anglický název: Information Technology in Management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (0)
letní:neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Martin Kursch, Ph.D.
Záměnnost : OPN01U119A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)
Předmět v první fázi rozvíjí témata specifik využívání informačních technologií v řízení ve vzdělávacích organizacích. Seznamuje studenty s metodami používání informačních technologií při procesu řízení z pohledu vedení organizace i z pohledu klientů (studentů, žáků, vzdělávaných dospělých). Studenti procházejí teoreticky, ale na konkrétních případech, celým procesem zavádění informačních technologií - od úvah o vhodnosti jejich výběru, řešení problému až po fázi jejich udržování. Specifika informačních technologií v řízení jsou pak analyzována se studenty v jednotlivých kontextech.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

MPO, 2013. Státní politika v elektronických komunikacích – Digitální Česko v. 2.0. [online]. Praha: MPO. [cit. 2018-07-05]. Dostupné z: http://www.mpo.cz/assets/cz/e-komunikace-a-posta/Internet/2013/4/Digi_esko_v.2.0.pdf

MPSV, 2015. Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 až 2020. [online]. Praha: MPSVa. [cit. 2018-07-05]. Dostupné z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/21499/Strategie_DG.pdf

MPSVb, 2015. Akční plán Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 až 2020.  [online]. Praha: MPSV. [cit. 2018-07-05]. Dostupné z: https://portal.mpsv.cz/sz/politikazamest/digitalni_gramotnost/akcni-plan-strategie-digitalni-gramotnosti-cr.pdf

MŠMT, 2014. Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. [online]. Praha: MŠMT. [cit. 2018-07-05]. Dostupné z: http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/strategie/digistrategie.pdf

NEUMAJER, Onřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK, 2015. Učíme se s tabletem - využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7478-769-0.

MANAGEMENTMANIA, 2016. Řízení projektů (Project Management). ManagementMania.com [online]. [cit. 2018-07-06]. Dostupné z: https://managementmania.com/cs/metody-rizeni-projektu

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Využití informačních technologií z pohledu vzdělávací organizace

Využití informačních technologií z pohledu klienta vzdělávací organizace (studentů, žáků, učících se dospělých)

Specifika zavádění informačních technologií v konkrétních kontextech procesů řízení

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (16.09.2021)

Aktiv. účast ve výuce, distanční aktivita - její zadání bude konkretizováno při zahájení výuky předmětu.

Distanční scénář: Vyhotovit seminární (zápočtovou práci) na téma: Využití IT ve výuce. Zaměřit se na vybranou technologii, např. mobilní aplikaci, platformu a zpracovat praktické využití, rozpracovat didakticko-metodickou část a pedagogický postup. Práce bude hodnocena na základě originality a využití v praxi pro ostatní kolegy. Bude-li s se souhlasem studenta možnost, mohla by být sdílena jako návod s dalšími studenty.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK