|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (12.09.2023)
Samostudium literatury, obrazových zdrojů včetně návštěvy výstav - 45 hodin Psaní seminární práce a příprava na zkoušku - 22 hodin Aktivní účast na přednáškách a seminářích 8 hodin |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (12.09.2023)
Povinná literatura:
BIRD, M. Van Goghova hvězdná noc. CPress, 2017. TŘEŠTÍK, M. Umění vnímat umění. Praha: Gasset, 2011. HORÁK, O., FRANTA, J. Proč obrazy nepotřebují názvy? Praha: Labyrint, 2014. FULKOVÁ, M.; SLAVÍK, J.; NOVOTNÁ, M.: Výtvarná výchova 6. - 7., 8. - 9. roč. (učebnice). Praha: Fortuna, 1997.
Doporučená literatura: AUMONT, J. Obraz. Praha: AMU, 2005. GOMBRICH, E. Umění a iluze. Praha, Odeon. KULKA, J. Psychologie umění. Praha: SPN, 1990. KULKA, T. Umění a kýč. Praha: Torst, 2000. MIRZOEFF, N. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012. THULLEROVÁ, G. Jak je poznáme? Umění a kýč. Praha: Knižní klub, 2007. TULLET, H. Art workshops for children. New York: Phaidon, 2015. WELTONOVÁ, J. Jak vnímat obrazy. Bratislava: Perfekt, 1995. ZUSKA, V. Estetika (úvod do současnosti tradiční disciplíny). Praha: Triton, 2001. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (12.09.2023)
Tematické okruhy přednášek: 1) Vizuální gramotnost. Proměny umění, problémy při percepci současného umění. Obraz jako sociální konstrukt. 2) Výtvarná kultura X vizuální kultura. 3) Možnosti galerijní / muzejní edukace. Příklad didaktické transformace obsahů výtvarného umění. Naučné komiksy. 4) Příklad současného uměleckého/kurátorského uvažování. Příklad didaktické transformace obsahů a forem současného výtvarného umění.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vendula Fremlová, Ph.D. (12.09.2023)
Zkouška - Odevzdání seminární práce – interpretace uměleckého díla (rozsah min. 900 znaků) a návrh didaktické transformace díla do výuky VV (rozsah 900 min. znaků). Vyberte si 1 umělecké dílo z oblasti moderního nebo současného umění. Dílo se pokuste interpretovat (vyložit). Navrhněte didaktickou transformaci díla (jeho forem a obsahů) do výtvarného úkolu pro žáky. Při formulování zadání úkolu přemýšlejte o tom, co dětem takový úkol přinese, jaké nové obsahy a myšlenky dětem zprostředkujete, jak jim může pomoci zorientovat se v dnešní výrazně převizualizované době. Kritéria hodnocení seminární práce: Práce s informacemi a odbornými termíny z přednášek a z povinné literatury. Invenčnost, nápaditost (jak v oblasti výběru díla, tak didaktické transformace). Jazyková bezchybnost + uvádění citací a zdrojů (včetně obrazových). Včasné odevzdání. V rámci předmětu bude hodnocena i aktivita v hodinách.
|