Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Matulová (30.09.2020)
Cílem předmětu je předat studentům základní povědomí o výchově ve volném čase a znalosti základní terminologie pedagogiky volného času a jejího zařazení ve struktuře pedagogických věd. Studenti by se zároveň měli zorientovat ve specifikách práce pedagoga volného času.
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
The course provides basic information on leisure-time education, an overview of school institutions for extracurricular education, and it aims to motivate students to work in this field. Course abstract: The overview of the basic terms of leisure-time education Institutions for extracurricular education and their functions Contents of extracurricular education - activities Leisure-time education
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Matulová (30.09.2020)
Cílem předmětu je vybudovat u studentů schopnost aplikace základních pedagogických konceptů a pojmů ve specifických podmínkách výchovy ve volném čase a prohloubená orientace v teoretických otázkách pedagogického ovlivňování volného času.
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
The aim of this course is to learn about various children and youth leisure time institutions and to get knowledge of their structures, activities and functions.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Matulová (30.09.2020)
Distanční výuka se bude opírat o moodle předmětu a bude kombinovat formy samostatné práce, interaktivních úkolů a on-line výuky.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
SPOUSTA, V. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno : MU, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
VÁŽANSKÝ. M.; SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno : Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9.
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
SPOUSTA, V. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno : MU, 1994. ISBN 80-210-1007-X.
VÁŽANSKÝ. M.; SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno : Paido, 1995. ISBN 80-901737-9-9.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Matulová (30.09.2020)
Do hodnocení ke zkoušce bude spadat teoretický základ pedagogiky volného času (terminologie v rozsahu sylabu), forma hodnocení bude upřesněna v souvislosti se změnami podmínek distančního studia.
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Jaroslava Matulová (30.09.2020)
základní terminologie pedagogiky volného času a jejího zařazení ve struktuře pedagogických věd
výchova ve volném čase:
legislativa
instituce, subjekty působící v oblasti výchovy ve volném čase
pedagog volného času:
osobnost vychovatele, pedagoga volného času
profesní příprava
kategorie pedagogů volného času
specifika práce pedagoga volného času
funkce a úkoly výchovy ve volném čase
formy
výchovně-vzdělávací, zájmové činnosti
determinanty
současné problémy a perspektivy výchovy ve volném čase
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (30.10.2019)
term and knowledg of leisure time pg
various children and youth leisure time institutions
structures and functions of their leisure time institutions.