PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výcvik v manažerských dovednostech II - OKBU1U140B
Anglický název: Managerial Skills Training II
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (48)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (27.01.2024)
Obsahem předmětu je rozvoj dovedností v používání nástrojů řízení ve specifických podmínkách školy, nebo školského zařízení.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (27.01.2024)

Cílem předmětu je aplikovat získané dovednosti v praxi řízení a vedení školských organizací.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (27.01.2024)

Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (27.01.2024)

Povinná literatura:

FOTR, J., VACÍK, E., SOUČEK, I., ŠPAČEK, M., HÁJEK, S.. Tvorba strategie a strategické plánování: teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3985-4.

DŘÍMALOVÁ, E., KAZÍKOVÁ, J. Strategie řízení pro vedoucí pedagogické pracovníky. Moravský Krumlov: Valid-Ed, 2015, http://www.mkrumlov.cz/download/projekt-vzdelavani/15_0033_MKrumlov_Strategie_rizeni.pdf

STARÝ, K, DVOŘÁK, D., GREGER, D.,DUSCHINSKÁ, K.. Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. V Praze: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2087-9.

Doporučená literatura:

PRÁŠILOVÁ, M., VAŠŤATKOVÁ, J.. Současné pohledy na procesy vnitřní evaluace škol v českém prostředí. Pedagogika. 2006, LVI(3), 273 - 284.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (27.01.2024)

Tematické okruhy:

1.         Kontrolně plánovací proces a činnosti

2.         Strategický rozvoj školy – fáze a nástroje

3.         Evaluace školy

4.         Profesní rozvoj a seberozvoj

5.         Analytické činnosti v práci ředitele školy, vyhodnocování a interpretace zjištění.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (27.01.2024)

- plnění distančních aktivit

- závěrečný test

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK