PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Komunikační dovednosti II - OKBU1U137B
Anglický název: Communication Skills II
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023 do 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (48)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)
Předmět navazuje na rozvoj komunikačních dovedností I. Účastníci budou dále rozvíjet své teoretické i praktické dovednosti v oblasti komunikace. Předmět je zaměřen na určitá specifická témata v rámci komunikačních situací, konkrétně na komunikaci specifickou pro školní prostředí. Dále se předmět zaměří na specifickou komunikaci dle jednotlivých typů osobnosti. Teoretické poznatky studenti aplikují v praxi v rámci vlastních komunikačních nácvikových situacích.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)

Cílem předměnu je osvojit si zásady správného způsobu komunikace ve školském prostředí, v krizových situacích a dle různých osobnostních typů a tyto poznatky aplikovat v práci vedoucího pracvníka ve školství. 

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)

Povinná: 

KOMÁRKOVÁ, Růžena, Ivan SLAMĚNÍK a Jozef VÝROST, ed. Aplikovaná sociální psychologie. Praha: Grada, 2001. Psyché (Grada). ISBN 80-247-0180-4.

TROJANOVÁ, Irena a Zuzana SVOBODOVÁ. Krize jako příležitost. Praha: Wolters Kluwer, 2021. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7676-215-2.

ERIKSON, Thomas. V obklíčení idiotů. Přeložil Alena BREUEROVÁ. Brno: Management Press, 2020. ISBN 978-80-7261-578-0.

Doporučená:

TROJANOVÁ, Irena a Zuzana SVOBODOVÁ. Efektivní porady: jak si poradit s poradou nejen ve školství. Praha: Wolters Kluwer, 2020. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7598-939-0.

SVOBODOVÁ, Zuzana. Konflikty ve škole: od prevence k řešení. Praha: Wolters Kluwer, 2021. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7676-154-4.

JAY, Ros a Richard TEMPLAR. Velká kniha manažerských dovedností. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1279-2.

MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1070-3.

ČAPEK, Robert. Učitel a rodič: spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada, 2013. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4640-1.

ŠULEŘ, Oldřich. Porada jako efektivní nástroj řízení. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2091-0.   

   

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)
  1. Komunikace dle jednotlivých osobnostních typů
  2. Konflikty
  3. Asertivita
  4. Stres
  5. Mezikulturní komunikace.  

  

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Vladimíra Dostálová, Ph.D. (08.09.2023)

Podmínkou pro ukončení předmětu je zvládnutí všech distančních aktivit a absolvování on line testu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK