PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Řízení pedagogického procesu III - OKBU1U120A
Anglický název: Management of Educational Process III
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (48)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)
Předmět logicky navazuje na předmět Řízení pedagogického procesu I. a II. Předmět se zaměří na oblast sdílení a spolupráce v pedagogickém procesu, studenti se seznámí s principy benchlearningu a vytvoří si vlastní benchlearningový projekt. Obsahově se benchlearningové projekty zaměří na oblast virtuálního co-teachingu jako možnosti spolupráce vzdělavatelů a na oblast tvorby klimatu a podpoře wellbeingu jako důležité části řízení pedagogického procesu. Předmět je vyučován převážně metodou obrácené učebny, s čímž budou studenti seznámeni na prvním setkání. Nedílnou součástí předmětu je tvorba portfolia.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)

Cíl předmět: Na základě seznámení se a pochopení teoretických východisek pro tvorbu benchlearningových projektů ve školství  budou studenti schopni vytvořit své vlastní projekty zaměřené na wellbeing a virtuální co-teaching a aplikovat je do své řídící praxe.    

Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)

Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů.   

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)

Studijní literatura:

  • VYKYDAL, David, 2020. Popis metody benchlearningu. Praha: NIDV.
  • SVOBODOVÁ, Zuzana a Irena TROJANOVÁ, 2021. Benchlearning. Řízení školy. Wolters Kluwer. Dostupné také z: https://www.rizeniskoly.cz/cz/aktuality/benchlearning.a-8051.html
  • Sekundární analýza PISA 2018: Well-being žáků, třídní klima, používání ICT a vnímání role učitele: https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Publikace/Sekundarni-analyza-PISA-2018-Well-being-zaku,-trid
  • FELCMANOVÁ, Lenka, 2021. Wellbeing ve vzdělávání, nadstavba nebo nutnost?. Řízení školy [online]. Wolters Kluwer [cit. 2022-01-21]. Dostupné z: https://www.rizeniskoly.cz/cz/aktuality/wellbeing-ve-vzdelavani-nadstavba-nebo-nutnost.a-7854.html
  • Kursch, M. (2021). Skrytý potenciál virtuálního co-teachingu. Prohuman. https://www.prohuman.sk/pedagogika/skryty-potencial-virtualniho-co-teachingu 
  • Svobodová, Z., Kursch, M., & Veteška, J. (2021). Problems and obstacles of distance learning in the point of view of primary school teachers in the “covid period”. Proceeding of the 8th International Conference on Educational Technologies 2021. 
  • Svobodová, Z. (2021). Využití metody co-teaching při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v německé spolkové zemi Baden-Württembeg. Prohuman. https://www.prohuman.sk/andragogika/vyuziti-metody-co-teaching-pri-vzdelavani-zaku-se-specialnimi-vzdelavacimi-potrebami 
  • VETEŠKA, Jaroslav, Zuzana SVOBODOVÁ a Michaela TURECKIOVÁ, 2022. Školský management: konceptualizace a klíčové oblasti oboru. [Praha]: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7603-348-1.

  

 

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (21.01.2023)

Předmět se zaměří na oblast sdílení a spolupráce v pedagogickém procesu, studenti se seznámí s principy  benchlearningu a vytvoří si vlastní benchlearningový projekt. Obsahově se benchlearningové projekty zaměří na oblast virtuálního co-teachingu jako možnosti spolupráce vzdělavatelů a na oblast tvorby klimatu a podpoře wellbeingu jako důležité části řízení pedagogického procesu. Předmět je vyučován převážně metodou obrácené učebny, s čímž budou studenti seznámeni na prvním setkání. Nedílnou součástí předmětu je tvorba portfolia. 

Tematické okruhy:

  1. Sdílení v pedagogickém procesu a jeho řízení
  2. Co-teaching a virtuální co-teaching
  3. Benschlearning jako metoda sdílení pedagogického procesu a učení se
  4. Wellbeing jako aktuální téma ve vzdělávání
  5. Klima ve škole 
  6. Etický kodex školy

Inovace sylabu kurzu vznikla jako výstup řešení projektu TAČR Nová metoda vzdělávání pro 21. století: Virtual-Co-Teaching, TL03000133 

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (24.01.2024)

Předložení a obhajoba portfolia (online)

Splnění všech zadaných individuálních i skupinových aktivit

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK