|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (26.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (26.01.2024)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: 14 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 50 hodin · seminární práce 30 hodin · plnění průběžných úkolů 26 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 30 hodin celkem
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (26.01.2024)
Povinná literatura: KLENKOVÁ, J. Logopedie. Praha:Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9. KLENKOVÁ, J., BOČKOVÁ, B., BYTEŠNÍKOVÁ, I. Kapitoly pro studenty logopedie. Brno: Paido, 2012. ISBN 978-80-7315-229-1. Doporučená literatura: ALLEN, K. E., MAROTZ, L.R. Přehled vývoje dítěte od prenatálního období do 8 let. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-614-4. BYTEŠNÍKOVÁ,I., KLENKOVÁ, J., HORÁKOVÁ., R. Logopedie a surdopedie. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-136-2. DVOŘÁK, J. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou: Logopaediaclinica, 2001. ISBN 80-902536-2-8. KRAHULCOVÁ, B. Dyslalie - patlavost. Praha: Beakra, 2007. ISBN 978-80-903863-0-3. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1. - další zdroje budou studentům poskytnuty v průběju výuky |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (26.01.2024)
Obsahové vymezení: 1. Logopedie – historický vývoj, vztah k jiným vědním disciplínám. 2. Organizace poskytování logopedické intervence, rezorty, v nichž je zajišťována logopedická intervence v České republice. 3. Logoped, jeho vzdělání a činnost v oblasti prevence, diagnostiky a terapie. 4. Komunikace - verbální a neverbální, jazyk, řeč. 5. Ontogeneze řeči, faktory ovlivňující vývoj řeči. Psychomotorický a řečový vývoj u dětí. 6. Mluvní orgány, základní pojmy z fonetiky. 7. Vymezení narušené komunikační schopnosti, jednotlivá dělení a názory na klasifikaci. 8. Charakteristika jednotlivých kategorií narušené komunikační schopnosti. 9. Současný pohled na neurovývojové jakykové poruchy, na narušený vývoj řeči, na dělení vývojových narušení komunikační schopnosti. 10. Získaná narušení komunikační schopnosti v průběhu života. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (26.01.2024)
Podmínkou ukončení předmětu je splnění vědomostního testu (úspěšné splění vyžaduje 80 % správných odpovědí). |