|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2022)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: 16 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 50 hodin · seminární práce 30 hodin · plnění průběžných úkolů 24 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 30 hodin celkem V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)
Povinná literatura: SLOWÍK, J. Speciální pedagogika, 2. aktualizované a doplněné vydání, Praha: GRADA, 2016. ISBN978-80-271-0095-8. Speciální pedagogika.Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta, UK, ISSN 1211-2720. TITZL,B. Postižený člověk ve společnosti. Praha: UK, 2000. ISBN 80-86039-90-0. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-802-3. Doporučená literatura: MUŽÁKOVÁ, M. Byly to naše děti. O fenoménu lásky a sounáležitosti k rodičům a jejich dětem s mentálním postižením v každodennosti totality. Praha: Pedagogická fakulta,UK. 2016, ISBN 978-80-72890-874-5. VÁGNEROVÁ, M., STRNADOVÁ, I., KREJČOVÁ, L. Náročné mateřství. Být matkou postiženého dítěte. Praha:UK,2009 Karolinum. ISBN 978-80-246-1616-2. FIALOVÁ, I., OPATŘILOVÁ, D., PROCHÁZKOVÁ, L. Somatopedie. Texty k distančnímu vzdělávání.Brno: Paido ,2012. ISBN978-80-7315-233-8. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (03.09.2021)
Písemný test, seminární práce |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (23.04.2020)
Obsahové vymezení: 2. Právní vědomí a člověk se znevýhodněním s důrazem na vývoj norem týkajících se výchovy, vzdělávání a sociální péče. 3. Diskriminace a antidiskriminace. Úmluva OSN o právech lidí se zdravotním postižením. 4. Nestátní neziskové organizace jako cesta k humanizaci a různorodosti služeb pro lidi se znevýhodněním. 5. Pokusy o periodizaci péče o postižené a vztahů k nim. Socializace z dějinného pohledu. 6. Vývoj podoborů speciální pedagogiky 7. Diskriminace a antidiskriminace, Úmluva OSN o právech lidí se zdravotním postižením (2006) 8. Nové trendy ve speciální pedagogice. 9. Nestátní neziskové organizace jako cesta k humanizaci, rozvoji a různorodosti zdravotních a sociálních služeb 10. Paliativní péče a rozvoj hospicových zařízení v ČR 11. Speciální pedagogika osob v období senia |