PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Oborová praxe III. - OKBS1S131A
Anglický název: Practice in Special Eduction III
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKBS3S126A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Prerekvizity : OKBS1S113A
Záměnnost : OPBS1S131A
Anotace
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.09.2021)
Praxe bude vykonávána na speciálně pedagogických zařízeních a na školách pro děti, žáky, studenty a dospělé osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. Připravit studenta na provázení a podporu osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Změnit kvalitu jeho vědomí, konkrétně, více uvědomovaný přístup k sobě samému, k znevýhodněným osobám s postižením a k osobám se speciálně vzdělávacími potřebami.
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.09.2021)

 Záznamy o své činnosti a potvrzení o vykonané praxi, absolvování vstupního kurzu před začátkem praxe  je možné odevzdávat emailem.

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.09.2021)

HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I.  Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada2010. ISBN 978-80-247-3070-7

MULLER,O a kol. Dítě se speciálními potřebami v běžné škole. UP Olomouc 2001. ISBN 80-244-0231-9

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol.  Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Brno 2016. ISBN 978-80-7315-255-0

BARTOŇOVÁ,M., VÍTKOVÁ, M et a kol. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. Brno 2007. ISBN 978-80-7315-140-9

RVP a ŠVP pro ZŠ, pro ZŠ speciální

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (21.09.2021)

Vykonat praxi v požadováném rozsahu podle studijního plánu na vybraných školách a zařízeních pro děti, žáky, studenty a dospělé osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. O své speciálně pedagogické činnosti si povede záznamy, které budou podkladem k vytvoření portfolia ( viz. předmět Reflexe praxe), které předloží spolu s potvrzením o vykonané praxi k zápočtu. Také je nutné doložit absolvování vstupního kurzu v Moodlu před začátkem praxe. Odkaz naleznete na stránkách kabinetu praxe.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK