|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (30.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (30.01.2024)
Studujicí - pojmeneje specifika OSV a identifikuje místo PT OSV v RVP ZV - diskutuje přínos OSV k rozvoji osobnosti žáka v oblasti vědomostí, dovedností a schopností; - diskutuje přínos OSV k rozvoji osobnosti žáka v oblasti oblasti postojů a hodnot průřezové téma; - reflektuje možnosti a omezení realizace vybrané aktvity OSV, navrhuje možné alterace; |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (30.01.2024)
Předmět má 5 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá cca 135 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 120 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 25 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 25 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 20 hodin, 15 hodin příprava na realizaci aktivity a vypracování podkladu pro získání atestu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (30.01.2024)
Bláhová, K. (1996). Uvedení do systému školní dramatiky: dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha: IPOS - Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, útvar Artama. Hermochová, S. (1994). Hry pro život: Sociálně psychologické hry pro děti a mládež. Praha: Portál. Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika. Teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál. Pelánek R. (2010). Zážitkové výukové programy. Multimediální interakce, diskuse, aktuální témata. Portál, Praha. Slavíková, V., Slavík, J., & Hazuková, H. (2000). Výtvarné čarování: (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky). Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta. Srb, V., & Švec, J. (2007). Jak na osobnostní a sociální výchovu?: výchozí příručka k metodikám OSV (Vyd. 2). Praha: Projekt Odyssea. Valenta, J. (2003). Učit se být: témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ (Vyd. 2). Praha: Agentura Strom. Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada. Gymnasion, časopis pro zážitkovou pedagogiku Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (v aktuálním znění; web MŠMT) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (30.01.2024)
1. Pojetí OSV v kurikulu. 2. Cíle v oblasti sebepoznání, osobnostního rozvoje, sociálních dovedností, postojů a hodnot. 3. Skupinová dynamika a práce se třídou. 4. Didaktika OSV. 5. Didaktické postupy s hrou (specifika zážitkové pedagogiky, dramatické výchovy a artefiletiky). 6. Organizační formy osobnostní a sociální výchovy a strategie školy pro implementace OSV. 7. Pedagog OSV (specifika vedení skupiny). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (30.01.2024)
Podmínky záskání zápočtu: - účast min 70% - průběžné plnění úkolů; - aktivní účast a realizace min. jedné didaktické aktivity v semináři; - včasné odevzdání podlkadu pro získání atestu |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. (22.03.2024)
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7975 Heslo pro hosty: akredkpg19 Padlet: https://pedfuk.padlet.org/zicha/osobnostn-a-soci-ln-v-chova-projekt-2914lytqqzi5toz2 |