|
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (13.01.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (13.01.2020)
Studující vysvětlí význam a zařazení výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech v českém kurikulu, konkretizuje jeho tematické a cílové zaměření. Ve dvojici navrhne a prezentuje plán modelové výukové lekce na zvolený tematický okruh průřezového tématu RVP. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (10.03.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (13.01.2020)
Cíle udržitelného rozvoje. [Online]. (2019). Retrieved from https://www.osn.cz/osn/hlavni-temata/sdgs/ ČŠI (2016): Tematická zpráva Vzdělávání v globálních a rozvojových tématech v základních a středních školách. Retrieved from https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Tematicke-zpravy/Tematicka-zprava-%E2%80%93-Vzdelavani-v-globalnich-a-rozvo eTwinning: je společenství evropských škol [Online]. (2019). Retrieved from https://www.etwinning.net/cz/pub/about.htm Evropská unie hrou: Informační portál s učebními materiály o Evropské unii [Online]. (2019). Retrieved from https://euhrou.cz/ Fontaine, P. (2017). Evropa ve 12 lekcích (4. ed.). Brusel: Evropská komise. MŠMT (2017): Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP Praha. Retrieved from http://www.nuv.cz/uploads/RVP_ZV_2017_cerven.pdf Nutil, P. (2018). Média, lži a příliš rychlý mozek: průvodce postpravdivým světem. Praha: Grada. Prameny práva EU [Online]. (2019). In H. Draslarová, T. Friedel, & M. Urban, Jak učit o právu?: A. Sborník ukázkových plánů hodin (pp. 9-16). Praha: Právnická fakulta UK. Retrieved from http://streetlaw.eu/soubory/dokumenty/sbornik-ukazkovych-planu-hodin-jak-ucit-o-pravu-web.pdf Úřad vlády České republiky (2017): Strategický rámec Česká republika 2030. [Online]. Retrieved from https://www.cr2030.cz/strategie/kapitoly-strategie/lide-a-spolecnost/1-4-vzdelavani/ VÚP (2011): Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat v základních školách. [Online]. Retrieved from https://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=28981&view=3951 VÚP (2011): Doporučené očekávané výstupy. Metodická podpora pro výuku průřezových témat v gymnáziích. [Online]. Retrieved from http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/10/Doporucene_ocekavane_- vystupy_-gymnazia.pdf |
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (13.01.2020)
1. Základní fakta o Evropské unii, proces evropské integrace, prameny evropského práva, cíle a hodnoty EU, orgány EU. 2. Příklady mýtů a dezinformací o EU, způsoby ověřování zdrojů informací a kritické myšlení. Politika EU v oblasti Vzdělávání, odborné přípravy a mládeže. 3. Globální rozvojové vzdělávání (GRV), základní principy, témata a cíle. Koncept výchovy ke globálnímu občanství. Cíle udržitelného rozvoje. 4. Pojetí průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech v současných českých kurikulárních dokumentech. Cílové kategorie průřezového tématu RVP a Národní strategie globálního a rozvojového vzdělávání (postoje a hodnoty, dovednosti, znalosti), souvislosti s dalšími strategickými dokumenty. 5. Realizace průřezového tématu ve školách, spolupráce pedagogů a škol s neziskovými organizacemi. eTwinning jako společenství evropských škol a platforma pro spolupráci mezi žáky a učiteli. 6. České školství v komparativní perspektivě. Stipendia, mobility a výměnné programy určené pro žáky, studenty a učitele. 7. Zdroje učebních materiálů k výuce průřezového tématu, knihovna a publikace Evropského domu, online zdroje. 8. Příklady modelových výukových lekcí k problematice EU nebo GRV, didaktická analýza lekcí. 9. Struktura a projektování výukové lekce s tematikou výchovy k myšlení v evropských a globálních souvislostech. 10. Prezentace plánů výukových lekcí a společná zpětná vazba. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. (13.01.2020)
|