Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (28.01.2022)
Předmět environmentální vzdělávání je zaměřen na ekologickou a environmentální problematiku. Slouží nejen k prohloubení znalostí, ale vytváří také prostor pro vytváření osobních proenvironmentálních postojů. Předmět poskytuje náhled na environmentální témata z perspektivy odborného školství a výuky odborného výcviku a hledá možnosti vytváření zodpovědných pracovních návyků.
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (28.01.2022)
The subject of environmental education is focused on ecological and environmental issues. It not only serves to deepen knowledge, but also creates space for creating personal pro-environmental attitudes. The course provides insight into environmental issues from the perspective of vocational education and training and seeks opportunities to create responsible work habits.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (06.03.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty s environmentální problematikou a jejím zařazením do kurikula odborných škol.
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (21.05.2019)
The aim of the course is to acquaint students with environmental issues and their inclusion in the curriculum of vocational schools.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (06.03.2019)
Červinka, P. a kol. (2005). Ekologie a životní prostředí - Učebnice pro střední školy a učiliště. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o.
Činčera, J. (2007). Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido
Jančaříková, K. (2013). Ekologie čtená podruhé. Praha: Univerzita karlova v Praze Pedagogická fakulta
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (29.10.2019)
Červinka, P. a kol. (2005). Ekologie a životní prostředí - Učebnice pro střední školy a učiliště. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, s. r. o.
Činčera, J. (2007). Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido
Jančaříková, K. (2013). Ekologie čtená podruhé. Praha: Univerzita karlova v Praze Pedagogická fakulta
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (28.01.2022)
Aktivní zapojení do výuky. Splnění zápočtového testu na 70%.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (21.05.2019)
1. Základní ekologické a environmentální pojmy a jejich souvislosti. Postavení environmentálního vzdělávání v RVP.
2. Vliv antropogenní činnosti na životní prostředí (atmosféru, hydrosféru, pedosféru), společná zodpovědnost za životní prostředí.
3. Životní prostředí a zdraví. Společná zodpovědnost za životní prostředí
4. Dobrovolné dohody a přístup k ochraně životního prostředí
5. Globální problémy.
6. Spotřebitelská výchova.
7. Životní prostředí a děti.
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (21.05.2019)
1. Basic ecological and environmental concepts and their context. Position of environmental education in FEP.
2. The influence of anthropogenic activity on the environment (atmosphere, hydrosphere, pedosphere), shared responsibility for the environment.
3. Environment and Health. Common responsibility for the environment
4. Voluntary agreements and access to environmental protection
5. Global problems.
6. Consumer education.
7. Environment and children.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (28.01.2022)
Podmínkou je 50% docházka a splnění zápočtového testu.