Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Předmět je úvodem do evropských studií vzdělávání. Cílem je seznámit s vývojem, principy a cíli vzdělávací politiky v kontextu procesu evropské integrace, přispět k pochopení změn a trendů ve vzdělávacích systémech a poskytovat orientaci v evropském vzdělávacím prostoru. Obsah kurzu zahrnuje seznámení s historií evropské integrace, fungování evropských institucí a strukturálních fondů. Objasňuje základní pojmy, společné hodnoty a principy, na nichž je založena vzdělávací politika v Evropské unii. Soustřeďuje se zejména na Lisabonskou strategii, Bolognský proces a společné vzdělávací programy EU, objasňuje jejich specifika v českém vzdělávacím prostředí. Výstupem předmětu je seminární práce, která ověřuje schopnosti vytvořit a prezentovat návrh dílčího, evropsky orientovaného, vzdělávacího projektu.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
The course is an introduction to European Studies. The aim is to familiarize with the development, principles and objectives of educational policy in the context of the European integration process, contribute to the understanding of the changes and trends in education systems and provide guidance in the European educational space. Course content includes introduction to the history of European integration and functioning of the European institutions and the Structural Funds. It explains basic concepts, common values and principles on which the education policy in the European Union. It focuses mainly on the Lisbon Strategy, Bologna process and the joint EU educational programs, explains the specifics of the Czech educational environment. The outcome of the course is essay, which verifies the ability to create and present a proposal of an European-oriented educational project.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Cílem je seznámit s vývojem, principy a cíli vzdělávací politiky v kontextu procesu evropské integrace, přispět k pochopení změn a trendů ve vzdělávacích systémech a poskytovat orientaci v evropském vzdělávacím prostoru.
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
The aim is to familiarize with the development, principles and objectives of educational policy in the context of the European integration process, contribute to the understanding of the changes and trends in education systems and provide guidance in the European educational space.
Literatura
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Cesta k učící se společnosti: Bílá kniha EU o vzdělávání. Praha : UIV, 1997. České vzdělávání a Evropa. Praha : SVP, Tauris, 1999. JEŽKOVÁ, V.; WALTEROVÁ, E. Vzdělávání v zemích Evropské unie. Praha : UK-PedF, CES, 1997. Vzdělávání v evropských záležitostech. Soubor 10 příruček pro učitele a žáky základních a středních škol. Phare, UK-PedF, 2000. WALTEROVÁ, E. (ed.) Objevujeme Evropu. Kniha pro učitele. Praha : UK-PedF, CES, 1997. WALTEROVÁ, E.; JEŽKOVÁ, V. Žijeme v Evropě. Průvodce evropskou terminologií pro učitele a studenty učitelství. Praha : UK-PedF, CES, 2000.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
Seminární práce, která ověřuje schopnosti vytvořit a prezentovat návrh dílčího evropsky orientovaného vzdělávacího projektu.
Sylabus -
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
vývoj, principy a cíle vzdělávací politiky v kontextu procesu evropské integrace aktuální trendy a změny v evropských vzdělávacích systémech historie evropské integrace, fungování evropských institucí a strukturálních fondů. základní pojmy, společné hodnoty a principy vzdělávací politiky v EU společné vzdělávací programy EU a jejich specifika v českém vzdělávacím prostředí databáze evropských vzdělávacích programů, příležitosti pro studenty učitelství a učitele
Poslední úprava: MARKOVAK/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2013)
development, the principles and objectives of educational policy in the context of the European integration process current trends and changes in the European educational systems history of European integration and functioning of the European institutions and the Structural Funds. basic concepts, common values and principles of educational policy in the EU common EU educational programs and their specifics in the Czech educational environment database of European educational programs, opportunities for student teachers and teachers