PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Hlasová výchova a intonace II - S - OKB01H1B1B
Anglický název: Voice education and intonation II
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D.
Záměnnost : OPB01H1B1B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (17.02.2018)
Úkolem semináře je rozvíjet a upevňovat intonační dovednosti posluchačů, položit základy k pěvecké a mluvní technice, upevnit techniky dirigování. Vše probíhá v praktické rovině, aktivní účasti posluchačů je nezbytná.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (17.02.2018)

Rozvinout sluchové a intonační dovednosti, hlasové dispozice každého jednotlivce, vytvořit základní repertoár lidových písní a písní pro děti.

Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (28.01.2021)

Pokud to umožní epidemická situace, bude předmět vyučován presenčně/hybridně, a to s oporou o kurz v Moodle, kde budou zveřejňovány videozáznamy klíčových částí výuky. Nebude-li možno (z obecných nebo individuálních důvodů), přejde se plně do distanční formy s on-line výukou na platformě MS-Teams a s oporou v Moodle.
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a5b7d673850f248888e6dc202c41f0b2d%40thread.tacv2/conversations?groupId=d24966c9-ae0f-4166-be25-016b0199f217&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (17.02.2018)

Postoj a dech, měkký hlasový začátek, vedení tónu v rezonanci, artikulace – praktická cvičení vhodná pro učitele i děti.

Intonace v dur a moll tóninách – obsah viz podmínky k udělení zápočtu.

Procvičování pěveckých a intonačních dovedností na materiálu písní ze zpěvníků pro MŠ, včetně vícehlasých úprav, tvoření lidového dvojhlasu.

Dirigování základních schémat, závěry.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D. (17.02.2018)

Zkvalitnění hlasového projevu (prohloubený dech, posazení tónu do rezonance, zvládnutí měkkého hlasového začátku ve střední hlasové poloze)

Znalost 12 písní (lidových a autorských, v dur i moll tóninách, včetně 2 ukolébavek) uplatnitelných v MŠ, zpěv lidového dvojhlasu, kánonu, dirigování písní ve dvoudobém a třídobém metru.

Intonace durové i mollové stupnice a kvintakordu se solmizací a fonogestikou.

Intonace a sluchová analýza (notový zápis) volných nástupů na I., II., III., V. a VI. stupni v dur. Znalost opěrných písní pro volné nástupy.

Improvizace a notový zápis závětí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK