PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Řízení v praxi III - OK0732K46
Anglický název: Management in Practice III
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/24, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Prerekvizity : OK0732K42
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)
Cílem předmětu je aplikace získaných znalostí (z předmětů Vedení lidí a Řízení pedagogického procesu) a jejich přeměna v praktické dovednosti prostřednictvím řešení prakticky zaměřených úkolů v prostředí autentické školské praxe.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)
  • Literatura využívaná v předmětech Vedení lidí a Řízení pedagogického procesu
  • Protokoly dílčích manažerských praxí
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)

Tematicky je předmět Řízení v praxi III zaměřena na základní oblasti předmětů Řízení pedagogického procesu a Vedení lidí:
- tvorba, implementace a korekce ŠVP
- autoevaluace školy
- evaluace ped procesu, vytvoření systému hospitací na škole, hodnocení výsledků vzdělávání, nastavení kritérií
- řízení školy v souladu se všemi jejími funkcemi
- řízení změny v pedagogickém procesu
- stanovení prioritní oblasti rozvoje školy,základní tendence vzdělávací politiky, regionální i odborná specifika
- analýza vnějších a vnitřních podmínek ovlivňujících pedagogický proces školy (STEP, SWOT, užití dalších metod)
- identifikace a tvorba různých typů plánů a strategií
- styly vedení lidí, Emoční inteligence, Osobnost ředitele školy a jeho kompetence
- personální management - Výběr a adaptace pracovníků,Rozvoj a hodnocení pracovníků,Odměňování a péče o zaměstnance
- motivace - Tradičních motivační teorie,Moderní trendy v motivaci,Teorie vitality

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. David Mück (07.10.2020)
  • Příprava na setkání ve školách podle protokolů, návštěva webových stránek škol, příprava podnětů a dotazů
  • Aktivní účast na předepsaných setkáních
  • Odevzdané vypracované protokoly z návštěv jednotlivých škol
  • Zpětnovazební hodnocení praxí za semestr
  • Účast na prezenční výuce - reflexe praxí
  • Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK