PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika vlastivědy II - OK0612024
Anglický název: Didactics of Homeland Studies
Zajišťuje: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:10/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (60)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D.
Neslučitelnost : O01112024
Záměnnost : O01112024
Je prerekvizitou pro: OK0615169, OK0615269
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (03.02.2019)
Přednáška a seminář stručně seznamují se sociálními vědami, které jsou obsahem vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. Učí studenty zpracovávat obsah sociálních věd vzhledem ke kognitivnímu vývoji žáků primární školy. Nabízí různé metody práce při výuce vybraných témat prvouky a vlastivědy.
Deskriptory
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (01.02.2021)

Výuka probíhá on line podle rozvrhu

15.2. v 8:30

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_OGVmZTFjMGQtOTU4ZS00OTJhLTk2MTQtNGE1MWNkZWVjNGJh%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%22fe025aaf-a7ed-4902-95da-857b2f0ad6b2%22%7d

31.3. ve 12:10

https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MTRkODRmNjktMWZlMy00Y2ZiLTgyNzgtNmZkMzI4NDY2NGZh%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%225335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d%22%2c%22Oid%22%3a%22fe025aaf-a7ed-4902-95da-857b2f0ad6b2%22%7d

Literatura
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (03.02.2019)

Cyklus roku a slavení

Svátky světových náboženství, R. Kirste, H. Schultze, U. Tworuschka, Vyšehrad 2002,

Seznamte se …Islám, Z. Sardar, Z. A. Malik, Portál 2004

Liturgický rok, A. Adam, Vyšehrad 2002

Vánoce v lidové kultuře, V.Frolec,Vyšehrad 1990

Velikonoce v lidové kultuře, V. Frolcová, Vyšehrad 2002

České zvyky a obyčeje, A.Vondrušková, Albatros 2004

Evropské vánoce, E. Večerková, Vyšehrad 2010.

 

Sociologie rodiny

Ivo Možný: Rodina a společnost, Praha, Slon 2006

J. Horský, M. Seligová: Rodina našich předků, knižnice dějiny a současnost 1996

F. Singley Sociologie současné rodiny, Portál 1999



 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (03.02.2019)

Forma zkoušky je ústní. Zkouška je rozpravou nad návrhem zkušenostní výuky k historickému tématu oblasti Člověk a jeho svět.

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. (03.02.2019)

Cyklus roku a slavení: Křesťanské velikonoce - jarní svátky

Cyklus roku a slavení podle judaismu a islámu

Principy a politické instituce demokracie, dětská porozumění politice

Různá pojetí historického učiva – práce se staršími i současnými  učebnicemi a požadavky RVP v oblasti Člověk a jeho svět -

Historické myšlení, časová osa, generace a jejich vzpomínky, práce s životopisem – cíle a ukázky různých metod práce

Tematické pojetí historického učiva – práce s modelovou situací 

Metody a způsoby práce vhodné pro získávání zkušeností s historickými tématy

Proměny rodiny od tradiční společnosti po současnost

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK