|
|
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
|
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
Cílem předmětu je získání hlubších znalostí z oblasti sociální pedagogiky vzhledem k jejímu historicko-filozofickému zakotvení a současným potřebám pedagogické praxe. |
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
Seminární práce a její obhajoba. |
|
||
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
Rozvoj osobnosti dětí a dospívajících v závislosti na různých typech sociálního prostředí. Rodina jako sociální prostředí. Intencionální prostředí ve výchovných institucích. Vliv médií na chování dětí a mládeže, vliv komunity. Děti a mládež jako ohrožená sociální skupina. Sociální deviace. Asociální jednání. Společensky nežádoucí chování u dětí a mládeže. Agresivita a šikana, výtržnictví, vandalství, působení extrémistických hnutí, kriminalita, drogová závislost, syndrom CAN, komerční sexuální zneužívání, domácí násilí aj. Strategie prevence, včasné intervence a terapie sociálně nežádoucích jevů v mezirezortním přístupu. Metody sociálně výchovné práce ve vztahu k různým skupinám, vč. minorit. Sociální opora jako významná součást pomoci v krizových situacích. Projektování v oblasti sociálně výchovného působení, komunitní projekty |