PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Introduction to school management - OINZ1U040B
Anglický název: Introduction to school management
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (02.08.2020)
Předmět je koncipován jako vstup do tematiky teorie a praxe školského managementu. Cílem je představit klíčová témata, vymezit aktuální problematiku řízení škol a školských zařízení. Dále seznámit s obecnými východisky, prameny a historií školského managementu. 1. Konceptualizace školského managementu 2. Školský management jako součást managementu vzdělávání 3. Oborové přesahy, multioborové pojetí řízení škol a školských zařízení 4. Vzdělávání vedoucích pedagogických pracovníků v České republice v zemích OECD 5. Legislativní aspekty školského managementu 6. Kariérový systém a úlohy školského managementu v tomto pojetí 7. Aktuální problémy školského managementu
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (02.08.2020)

BUSH, T. Educational leadership and management: theory, policy, and practice. South African Journal of Education, vol 27(3), 2007, 391–406. Dostupné online na http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.729.7350&rep=rep1&type=pdf.

CIMBÁLNÍKOVÁ, L. Strategické řízení školy: studijní texty pro distanční vzdělávání: [projekt Školský management]. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010. 95 s. ISBN 978-80-244-2594-8.

EICHHORN, Ch. Management třídy. Stutgart/Bratislava: RAABE, 2014. ISBN 978-80-8140-109-1.

PISOŇOVÁ, M. Školský management pre študijné odbory učitelstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov. Bratislava: Univerzita Komenského, 2014, ISBN 978-80-223-3621-5.

TROJAN, V., TROJANOVÁ, I., TRUNDA, J. Vybrané kapitoly ze školského managementu pro učitele. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015, ISBN 978-80-7290-868-4.

TRUNDA, J., BŘÍZA, K. Řízení školy ve znalostní společnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. 88 s. ISBN 978-80-7290-541-6.

VETEŠKA, J. a L. PAULOVČÁKOVÁ. Management and Marketing of Educational Institutions. Karlsruhe: Ste-Com, 2018. 81 p. ISBN 978-3-945862-24-7.

VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M., TROJAN, V. (Eds.) Aktuální přístupy managementu vzdělávání. Praha: Centrum školského managementu Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, 2017. 187 s. ISBN 978-80-7290-958-2.

Řízení školy, odborný časopis, Wolters Kluwer Praha, 2016-2019 (+ online aplikace Magistr)

 

Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (02.08.2020)

http://vmu.pedf.cuni.cz/moodle/course/view.php?id=223

Uživatelské jméno: akreditace2019, uživatelské heslo: akreditacekurzu, kurz Různé/Akreditace bakalář (ŠM)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK