PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Continuous secondary school training with reflection - OINU4H033A
Anglický název: Continuous secondary school training with reflection
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (27.10.2020)
Internship at secondary art schools under the guidance of experienced, renowned teachers. Subsequent analysis and reflection of the teaching process, analysis of didactic, psychological and issues of arts education. Searching for and finding optimal pedagogical procedures in teaching instrumental playing and developing interpretive skills of students at the secondary level of art education. Dealing with public performing and it's related issues. Involvement of artistic, pedagogical and psychological knowledge, skills and experience of the student in the pedagogical process.
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (06.09.2023)

Expected preparation time for 1 exercise 30 minutes

Expected preparation time for 1 hour of practice 105 minutes

Self-study of literature (per semester) 10 hours

Work with study materials (per semester) 12 hours

Preparation for credit 4 hours

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (27.10.2020)

APPLEBAUM, Samuel & Sada. The Way they Play, Book I. Neptune City, New Jersey: Paganiniana Publications 1972.

APPLEBAUM, Samuel & Sada. The Way they Play, Book II. Neptune City, New Jersey: Paganiniana Publications 1973.

BRENDEL, ALFRED. On Music. A Cappella Books. Chicago 2007

COOKE, JAMES FRANCIS. Great Pianists on Piano Playing. Dover Publications, Inc., Mineola, New York 1999

EIGELDINGER, JEAN-JACQUES. Pianist and Teacher as Seen by his Pupils. Cambridge University Press, Cambridge 1986.

EIGELDINGER, JEAN-JACQUES. Chopin: Pianist and Teacher as Seen by his Pupils. Cambridge University Press, Cambridge 1986.

ELDER, DEAN. Pianists at Play. Kahn & Averill, London 1989.

FLESCH, CARL.  And do you also play the violin? Toccata Press, London 1990.

GALAMIAN, IVAN.: Principles of Violin Playing and Teaching. New York: Dover Publications 2013.

GISEKING, WALTER and LEIMER, KARL. Piano Techique, Dover Publications, New York 1972.

NEUHAUS, HEINRICH.  The Art of Piano Playing. Kahn & Averill London 2016

SANDOR, GYORGY. On Piano Playing. Motion, Sound and Expression. Schirmer Books, New York 1981.

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (11.09.2023)

Poznatky a zkušenosti z pedagogické praxe konzultuje student se svými vyučujícími v rámci komplexního pochopení problematiky, postupně si uvědomuje své silné stránky pedagogických vloh a pracuje na vytváření vlastního vyučovatelského přístupu.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: doc. MgA. Libuše Tichá, Ph.D. (06.09.2023)

Active participation in seminars and completion of 24 hours of practice at the SŠ. Reflection on the knowledge and experience gained in teaching at the SŠ in a presentation at the course seminar.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK