Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.10.2019)
V rámci kurzu se studenti podílí na realizaci výzkumu aktuálních témat v pedagogice. Studenti tak mají příležitost nejen aplikovat své již dříve nabyté znalosti a dovednosti v oblasti výzkumné činnosti, ale též tyto znalosti a dovednosti dále prohloubit skrze zkušenost s vypracováním dílčích vědeckých projektů pod vedením vyučujícího/vyučujících.
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.10.2019)
In this course students help in conducting research on important contemporary research topics in education. Students can apply their previous knowledge and skills in conducting research and further develop these skills through direct experince with working on research projects under the supervision of a researcher/researchers.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.10.2019)
Cílem kurzu je vybavit studenty nezbytnými znalostmi a dovednostmi, které jim umožní samostatně provádět (empirický) pedagogický výzkum a následně své výsledky publikovat v (mezinárodních) recenzovaných časopisech.
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.10.2019)
The aim of the course is to develop students´ skills in coducting research that would allow them to conduct (empirical) educational research and publish the results in (international) peer-reviewed journals.
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (28.09.2020)
Due to the current situation the course will take form of distance education. Mettings with students will be conducted via Google Meet platform and individual consultations. The requirements for passing the course remain unchanged.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson. Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Články v českých i zahraničních odborných pedagogických časopisech
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. Gay, L.R., & Mills, G.E. (2018). Educational Research: Competencies for Analysis and Application. New York: Pearson. Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada. Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. Papers in Czech and international academic journals
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Zpracování vlastní výzkumné studie dle zadání vyučujících kurzu či podíl na výzkumu realizovaném v rámci fakulty.
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Conducting own research study based on the instructions given by the lecturer or a contribution to research conducted at the faculty.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.10.2019)
Plánování výzkumných projektů.
Podávání grantových projektů, tvorba podkladů pro výzkumný projekt.
Přehled pedagogických časopisů: elektronické databáze pro vyhledávání zdrojů a práce s nimi; studium zahraniční odborné literatury; přehledové studie a jejich tvorba.
Realizace výzkumu: problematika výběru participantů, sběr dat, etika v pedagogickém výzkumu, analýza a interpretace dat.
Psaní odborného článku či výzkumné zprávy.
Publikování v odborné periodické literatuře: výběr tematicky vhodných časopisů; citační normy a korektní odkazování, recenzní řízení v odborných časopisech.
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (29.10.2019)
Planning a research project.
Submitting grant proposal, preparing the proposal.
Journals in educational research: databases, studying international literature, reviews and their creation.
Conducting research: sample selection, data collection, ethics in educational research, data anylsis and interpretation.
Writing a paper or research report.
Publishing in periodical literature: selection of appropriate journals, citations, review process.