PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Methodology of Russian Language 2 - OENRR1724T
Anglický název: Methodology of Russian Language 2
Zajišťuje: Katedra rusistiky a lingvodidaktiky (41-KRL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: ruština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNR4R022A
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. Natalia Ivanovna Getmanenko, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (02.02.2022)
Cílem kurzu je komplexně seznámit studenty s aktuální situací a aktuálními trendy ve výuce ruského jazyka v českém školním prostředí se zaměřením především na praktickou přípravu studenta na výuku ruštiny na základní a střední škole. V rámci kurzu studenti zpracovávají vlastní výukové materiály, které prezentují a hodnotí z jednotlivých lingvodidaktických hledisek, přičemž jsou plně využívány získané teoretické poznatky i praktické dovednosti z předchozích kurzů oborové didaktiky a z vlastní výukové činnosti realizované v rámci výkonu souvislé praxe z ruského jazyka na ZŠ.
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (01.06.2021)

AKIŠINA, А. А., KAGAN, О. Е. Učimsja učiť.Moskva : Russkij jazyk, 2010. ISBN 978-5-88337-044-0.

AKIŠINA, А. А. Russkij jazyk v igrach : učebnoje posobije. Moskva : Russkij jazyk. Kursy. 2012. ISBN 978-5-88337-247-5.

EIBENOVÁ, K., VAVREČKA, M., EIBENOVÁ, I. Hry ve výuce ruštiny. Brno : Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0365-8.

FEDOTOVA, N. L. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. Sankt-Petěrburg : Zlatoust, 2013. ISBN 978-5-86547-684-9.

KOSTELECKÁ, Y. Žáci-cizinci v základních školách : fakta, analýzy, diagnostika. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-630-7.

KOSTKOVÁ, K. Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno : Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6035-7.

NĚMEC, J. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Brno : Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-191-1.

RADA EVROPY. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4.

ŠČUKIN, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo. 2. vyd. Moskva : Vysšaja škola, 2010. ISBN 978-5-06-006231-1.

VASILYEVA, E., GETMANENKO, N., KORICINSKA, L. Novye prijemy podderžanija vysokoj motivacii při obučenii RKI. Journal of the centre of international education. Philology. №1. Moskva : MGU, 2013. s. 124-129. ISSN 2074-8361.

VEREŠČAGIN, J. M., KOSTOMAROV, V. G. Jazyk i kul’tura : lingvo-stranovedenije v prepodavanii russkogo jazyka kak inostrannogo. 4. vyd. Moskva : Russkij jazyk, 1990.

Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (02.02.2022)

The exam consists of a written and an oral part, which the student takes on the same day. First, the student passes the written part, in which he or she must obtain at least 70% of the maximum number of points, and then proceeds to the oral part, which tests the student's theoretical knowledge and practical didactic skills.

The examination outlines:

1. Russian language lesson as a basic teaching unit.
2. Control and evaluation in Russian language teaching at primary and secondary school, working with error.
3. Motivation in teaching Russian at primary and secondary school and language games in teaching Russian at primary and secondary school.
4. Specifics of working with pupils with special educational needs in Russian language teaching.
5. Pupils-foreigners in teaching Russian.
6. Developing interculturalism in teaching Russian at primary and secondary school.
7. Specifics of Russian language teaching at secondary vocational schools and teaching of professional Russian language.


Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (02.02.2022)

1. Hodina ruského jazyka jako základní výuková jednotka.
2. Kontrola a hodnocení ve výuce ruštiny na základní a střední škole, práce s chybou.
3. Využití standardu pro základní vzdělávání v oboru ruský jazyk.
4. Motivace ve výuce ruštiny na základní a střední škole.
5. Jazykové hry ve výuce ruštiny na základní a střední škole.
6. Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve výuce ruštiny.
7. Charakteristika výukových materiálů a výukových prostředků pro žáky s SVP.
8. Žáci-cizinci ve výuce ruštiny.
9. Rozvíjení interkulturality ve výuce ruštiny na základní a střední škole.
10. Práce s reáliemi ruského jazyka.
11. Specifika výuky ruského jazyka na středních odborných školách.
12. Výuka odborného ruského jazyka.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Lenka Rozboudová, Ph.D. (02.02.2022)

1) active participation in seminars - max. 2 absences are tolerated,

2) continuous completion of all tasks,

3) preparing a portfolio of own didactic materials - according to the assignment in the course moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7732. The deadline for submission of didactic materials is 26.4.2022.

4) completion of the exam.

Studijní opory
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (01.06.2021)

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7732

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK