PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Specific Learning Difficulties - OENPQ1703Z
Anglický název: Specific Learning Difficulties
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Klára Špačková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (03.02.2024)
Předmět je určen pro studenty Erasmu a jeho náplní je základní seznámení s tématem specifických poruch učení. Zvláštní zřetel bude kladen na terminologii, základní pojetí, diagnostiku a intervence u poruch učení v mezinárodním srovnání.
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (01.02.2022)
The course is a combination of lectures and self-study. Students fulfil assignments that we then discuss in meetings. In the end of the course, students present an oral communication on a selected topic of SLD.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (13.02.2021)

Kavale KA, Forness SR. (2000). What definitions of learning disability say and don't say: a critical analysis. J Learn Disabil. May-Jun;33(3):239-56. doi: 10.1177/002221940003300303. PMID: 15505963.

Lyon, G.R., Shaywitz, S.E. & Shaywitz, B.A. A definition of dyslexia. Ann. of Dyslexia 53, 1–14 (2003). https://doi.org/10.1007/s11881-003-0001-9

Shaywitz, Sally. (2020). Overcoming Dyslexia: A New and Complete Science-Based Program for Reading Problems at Any Level (Cetakan ke- 1). United States Of America: Vintage Books.

Siegel L. S. (2006). Perspectives on dyslexia. Paediatrics & child health, 11(9), 581–587. https://doi.org/10.1093/pch/11.9.581

Snowling, M.J. Dyslexia.(2007). Blackwell Publisher.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (03.02.2024)

1.        Introduction

2.        Key terminology and concepts

3.        Prerequisites of literacy development

4.        Legislation and educational policy

5.        Assessment and support system

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Klára Špačková, Ph.D. (13.02.2021)

1.    Attendance

2.    Work with the literature

3.    Review study and its presentation in the class

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK