|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (13.11.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Cílem je propojit mimoškolní zkušenosti dítěte se školní matematikou a naopak ve volném čase dítěte matematiku objevovat. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (27.09.2022)
The organization of the course has two forms 1) 3 meetings in small groups - a walk through Prague (Saturday in Aprile or May) 2) online Microsoft Teams (February - May): home preparation assumes at least 60 hours https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0b88133118e3403d8dd355b25744ba44%40thread.tacv2/conversations?groupId=dadb1ea8-2cbf-4cb6-84a3-338ba6263c22&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d |
|
||
Poslední úprava: STEHLIKO (27.10.2019)
Články v časopisech a sbornících na toto téma. Např. Dva dny s didaktikou matematiky 2017 (http://files.suma.jcmf.cz/200000117-086c50966f/Dva%20dny%20s%20DM2017.pdf). HANŽL, T. Šifry a hry s nimi: kolektivní outdoorové hry se šiframi, Praha: Portál |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Kombinace přednášky a semináře. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (27.09.2022)
samostatná písemná domácí práce k vybranému tématu s obhajobou, výuka ve třech blocích (datum na základě dohody vyučujícího se studenty) 12 hodin 100% účast a aktivita na seminářích na závěr prezentace domácí práce a diskuse 2h |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
1. Matematika a architektura (slohy, osová souměrnost, půdorysy, rozměry, odhady, světlo a stín, tvary jako dekorace, transformace 3D-2D, podobnost a podobně), matematika a volný prostor, matematika a historie. 2. Matematika folklor, Antropomatematika a etnomatematika, Matematika a Tělesná výchova, sport, poznáním sportů k tvorbě úloh žáky i učitelem, prvky statistiky a pravděpodobnosti v tělesné výchově. 3. Matematika a výtvarné umění (ornamentika a secese, geometrizující prvky v umění, kubismus, Vasarely, fraktály). 4. Hudební výchova, hudba a matematika nejen práce se zlomky, závislosti, prvky kombinatoriky, tvorba specifických představ, hudební díla inspirovaná matematikou. 5. Literatura a tvorba prostorových představ, alternace k vyjádření kvantity v beletrii, Sci?fy a matematika, hledání spojitostí, využitelnost v různých tématech. 6. Hry a jejich matematická podstata, role motivační, role přípravná (rozvoj schopností, rozšíření slovní zásoby), role prohlubující, aplikační, terapeutická.
Pozn. sylabus lze modifikovat v proporcích témat dle zájmu studentů, případně rozšířit o jedno téma dle dohody. |