PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactics of Music Education III - OENHH2192Z
Anglický název: Didactics of Music Education III
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OINH4H032A
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc.
PhDr. Jiřina Jiřičková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (06.05.2022)
The final didactic subject represents a recapitulation, generalization and reconciliation of knowledge and practically acquired skills in the field of music didactic tendencies, methods and procedures supporting contemporary music education in primary and secondary school in the European context. Special attention is paid to the fact that subject didactics, as well as the didactics of music education, meet the communicative concept, in which music education fulfills the function of a communication process, and music occupies a central position here. The theoretical and practical level is focused on the interconnectedness of music education at the level of primary and secondary school - taking into account the general and special. Attention is paid to psychological and didactic issues of perception, apperception, didactic interpretation of music, musical activities of adolescents in the field of polyester education and music pedagogical integrative tendencies in connection with individual and group creativity. Creating SEP. Discussion and analysis of practices.
Literatura -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (06.05.2022)

Schippers, H.  Facing the Music: Shaping Music Education from a Global Perspective. Oxford : Oxford, University Press, 2010. 239 pp.

Lehmann, Ch.  Building School 2.0: How to Create the Schools We Need. San Francisco : John Wiley&Sons, Ltd, 2009. ISBN-13: 978-1118076828.

Fitzpatrick-Harnish, K.  Urban Music Education: A Practical Guide for Teachers. Oxford : Oxford University Press, 2015. 160 pp.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK