PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactics of French language III - OENFF2109W
Anglický název: Didactics of French language III
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNF4F032A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. Aline Germain-Rutherford
Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Prerekvizity : OPNF4F022A
Anotace
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (12.05.2022)
Cílem předmětu je prohloubit připravenost studentů na samostatné vedení hodin včetně jejich plánování a zpětné evaluace. V návaznosti na předchozí předmět Didaktika francouzského jazyka II student zdokonalí své dovednosti pomocí analýz reálných výukových situací, navrhováním alternativních řešení a zpracováním vhodného didaktického materiálu. Student bude schopen adekvátně reagovat na rozmanité edukační kontexty výuky FLE, včetně zapojení herních a dramatických prvků či alternativních pedagogických postupů pro různá publika. Pozornost je zároveň věnována úvodu do vedení výzkumu v oblasti výuky jazyka: student bude schopen navrhnout, realizovat a hodnotit svůj vlastní výzkumný projekt. - Metodologie výzkumu v oblasti didaktiky cizích jazyků: výzkumný projekt, kvalitativní a kvantitativní výzkum; plurilingvismus a interkulturalita (prohloubení); řečové dovednosti a jazykové prostředky (prohloubení na základě zkušeností ze souvislé praxe na SŠ); herní a dramatické prvky ve výuce jazyků; alternativní didaktické směry a výuka jazyků; literatura pro mládež a FLE.
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (12.05.2022)

BERTOCCHINI P.; COSTANZO E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018 (2e édition).

CUQ J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003.

CUQ J.-P.; GRUCA I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005.

HENDRICH J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

VANTHIER H. Lenseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009.

BLANCHET P.; CHARDENET P. (dir.) Guide pour la recherche en didactique des langues et des cultures. Paris: Éditions des archives contemporaines, 2011.

SILVA H. Jeu en classe de langue. Paris: CLE International, 2008.

HOWELL D. C.; ROGIER M.; YZERBYT V.; BESTGEN Y. Méthodes statistiques en sciences humaines. Louvain-La-Neuve: De Boeck, 2015.

PUREN Ch. La nouvelle perspective actionnelle et ses implications sur la conception des manuels de langue. In:  LIONS-OLIVIERI M-L.; LIRIA P. (eds.) L’approche actionnelle dans l’enseignement des langues. Éditions Maison des Langues, 2009 (pp. 119–137).

BYRAM M.; WAGNER M. Making a difference: Language teaching for intercultural and international dialogue. In: Foreign Language Annals 51, 2018 (pp. 140–151).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK