PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactics of French language II - OENFF2101W
Anglický název: Didactics of French language II
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/2, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNF4F022A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. Aline Germain-Rutherford
Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (05.01.2022)
Cílem předmětu je připravit studenty na samostatné vedení hodin včetně jejich plánování a zpětné evaluace. V návaznosti na předchozí předmět Didaktika francouzského jazyka I student zdokonalí své dovednosti pomocí analýz reálných výukových situací, navrhováním alternativních řešení a zpracováním vhodného didaktického materiálu. Důraz je kladen i na schopnost využít k přípravě a vedení hodin nástroje ICT. Student si prohloubí znalosti a dovednosti v oblasti hodnocení, pochopí význam portfolia pro výuku jazyků. - Plánování a příprava hodin, reflexe a autoevaluace výuky, hodnocení; příprava na souvislou praxi: hodnocení (prohloubení), observační metody na základě reálných situací (použití videa ve výuce k autoevaluaci a párové evaluaci); ICT ve výuce jazyků (prohloubení): historie zapojení ICT do výuky, role učitele a žáka při použití ICT, tvorba edukačního prostředí za pomoci ICT, kritický pohled na zapojení ICT do výuky jazyka; plurilingvismus a interkulturalita (prohloubení); řečové dovednosti a jazykové prostředky (prohloubení na základě zkušeností ze souvislé praxe).
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (05.01.2022)

BERTOCCHINI P.; COSTANZO E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2e édition)

CUQ J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003.

CUQ J.-P.; GRUCA I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005.

HENDRICH J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

ROBERT J.-P. (kol.) Faire classe en FLE. Paris: Hachette FLE, 2011.

COURTILLON J. Élaborer un cours de FLE. Paris: Hachette FLE, 2003.

PUREN C. (coll.) Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses, 1998.

HUVER E.; SPRINGER C. L’évaluation en langues. Paris: Didier, 2011.

GUICHON N. Vers l'intégration des TIC dans l'enseignement des langues. Paris: Didier, 2012.

NORTH B. (kol.) Language Course Planning. Oxford: Oxford University Press, 2018.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK