|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Cíl 1.
Ovlivnit případný negativní postoj studentů k matematice. Podnítit autonomní myšlení posluchačů, zvýšit jejich intelektuální sebevědomí, snižovat jejich případný strach z této disciplíny.
Prostředkem k tomu je řešení a tvorba kaskád úloh s narůstající složitostí a rozvíjení schopností a dovedností, které jsou potřeba pro řešení matematických problémů a které charakterizují kuluturu matematického myšlení.
Cíl 2.
Otevřít studentům svět geometrie (zejména prostorové) s akcentem na genetickou paralelu prostřednictvím činností manipulativních, s ikonami, se symboly a činností imaginativních. Umožnit studentům hlouběji poznat základní osobnosti geometrického světa (ve smyslu P. Vopěnky), jejich jevy průvodní i základní vztahy, jimiž jsou vázány. Důraz bude kladen na rozvoj mentálních funkcí (experimentování, evidence jevů, strukturace poznatku, argumentace, tvorba hypotéz, zobecňování, abstrakce, tvorba řešitelských strategií, ...) i komunikačních dovedností (artikulace vlastní myšlenky, interpretace cizí myšlenky, kritické hodnocení různých názorů), a to vše s ohledem na různou úroveň matematických schopností žáků nejmladšího školního věku. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Posluchačům budou průběžně poskytovány písemné materiály na http://class.pedf.cuni.cz/jirotkova/USMA.
Různé sbírky úloh a matematických problémů, soubory úloh z Klokánka či jiných soutěží pro žáky 1. stupně ZŠ. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Výukovou metodou je autonomní řešení úloh a problémových situací, skupinová diskuse o možných řešitelských postupech, vlastní tvorba úloh s odstupňovanou obtížností. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Požadavky k zápočtu: aktivní 80% účast na seminářích vypracování závěrečného testu na alespoň 50% možných bodů seminární práce po dohodě s vedoucím semináře. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
1. Upřesňování geometrických pojmů prostřednictvím klasifikační hry Sova a hry Možné - nemožné.
2. Sítě krychle (objevování závislostí, izolovaný a generický model).
3. Krychlové těleso (reprezentace, konstrukční procedury, jazyky).
4. Krychlová tělesa (kombinatorická struktura).
5. Hranoly a jehlany (měření a aplikace Pythagorovy věty).
6. Pravidelná tělesa (dualita, 3D chirurgie, Eulerova věta).
|