PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactic FJ II - OEBFF2150W
Anglický název: Didactic FJ II
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPBF4F051A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (29.08.2023)
Předmět navazuje na předchozí předmět Didaktika FJ I a Oborovou praxi s reflexí. Student si prohloubí porozumění kontextu výuky jazyka a seznámí se se širokou škálou didaktického materiálu. Bude schopen rozlišit pozitiva i negativa jednotlivých možností zapojení těchto materiálů do výuky. Pod vedením vyučujícího si zkusí tvorbu didaktického materiálu. Bude schopen analyzovat, reflektovat i hodnotit didaktický materiál, který vytvořil on či někdo jiný (student, učitel, expert na evaluaci). Seznámí se s různými typy hodnocení. Témata: Učení vs. osvojování jazyka, neurologické a psychosociální faktory ve výuce jazyka, tvorba kurikula (základní principy, analýza, plánování, mezipředmětové vztahy), Hodnocení, Testování Didaktický materiál: cvičení a aktivity, herní a dynamické prvky, učebnice, podpůrný materiál, ICT materiál (audio, video), hmotný materiál/vybavení třídy, Aktuální zdroje didaktického materiálu (nakladatelství, internet aj.)
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (29.08.2023)

TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006.

BERTOCCHINI, P.,COSTANZO, E.  Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2. vydání)

ROBERT, J.-P. (coll.)  Faire classe en FLE – Une approche actionnelle et pragmatique. Paris: Hachette FLE, 2011.

Coll. Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001.

Coll. Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005.

CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003.

CUQ, J.-P. a I. GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005.

HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK