PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactics I - OEBFF2113W
Anglický název: Didactics I
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Prerekvizity : OPBF4F033A
Anotace
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (26.05.2022)
Předmět studentům dovolí seznámit se se základními koncepty didaktiky cizích jazyků (francouzštiny) a jejich praktickým dopadem na současnou výuku jazyka na základních a středních školách i dalších institucích v ČR i ve světě. Student získá teoretickou oporu pro návaznou přípravu na budoucí povolání učitele jazyka, stejně jako terminologický aparát pro další návazné prohlubující studium, včetně možnosti studovat základní texty v originále. Student též pochopí vztah mezi výukou a její reflexí. Praktická část předmětu se zaměří na analýzu stěžejních kurikulárních textů a jejich konkretizaci v běžné školní praxi (návaznost na předmět Oborová praxe s reflexí). Témata: Úvodní vymezení pojmů didaktiky cizích jazyků, Terminologie FLE a FLS, Další přístupy k výuce jazyka (FLM, FOS, FOU), Vztah učitel-žák, Pedagogický trojúhelník, Sociokulturní vlivy na výuku FLE, Mezipředmětové vztahy ve výuce jazyků, Historie metod a metodologií, Kontext výuky FLE a FLS ve světe a u nás, Základní dokumenty jazykové výuky ve světě a u nás (SERRJ, RVP)
Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (26.05.2022)

TAGLIANTE, C.  La classe de langue. Paris: CLE International, 2006.

MARTINEZ, P.  La didactique des langues étrangères. Paris : Collection Que sais-je? PUF, 2018.

BERTOCCHINI, P.,COSTANZO, E.  Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2. vydání)

Coll. Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001.

CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003.

CUQ, J.-P. a I. GRUCA.  Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005.

HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013.

ROBERT, J.-P. (coll.) Faire classe en FLE – Une approche actionnelle et pragmatique. Paris: Hachette FLE, 2011.

PUREN, C. Histoire des méthodologies d’enseignement des langues vivantes, Paris: Nathan-CLE international, 1988. Révisée en version numérique en 2012 : https://www.christianpuren.com/mes-travaux/1988a/

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK