PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Composition & Analysis in Praxis I - OEB2308701
Anglický název: Composition & Analysis in Praxis I
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2012)
Komplexní analýza skladeb a z ní vyplývající pedagogická interpretace s akcentem na vytváření didaktických situací a řešení problémů z takových situací vyplývajících. Pochopení problematiky účastníci prokazují samostatným didaktickým výstupem s prezentací zvoleného hudebního díla a zároveň prokazují dovednost hudebněpedagogické ráce s obecenstvem.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2012)

Utvrzení a rozvíjení analytických schopností a dovedností včetně dovednosti jejich samostatné aplikace do simulovaného vzdělávacího procesu.

Literatura -
Poslední úprava: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2012)

Drábek, V. ABC výchovných koncertů, Praha : Olympia, 1987. 124 s.
Kulka, J. Komplexní analýza uměleckého díla. 1. vyd. Praha : SPN, 1986. 93 s.
Dovedu to pochopit? 1. vyd. Praha : Člověk v tísni, 2007. 180 s. ISBN
Haluzová, P. Integrativní pojetí hudební výchovy na ZŠ.
Herden, J. Hudba pro děti. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978. 106 s.
Herden, J. Hudební hodinky pro táty a maminky. 1. vyd. Praha : Rodiče, 2004. 141 s. ISBN 80-86695-46-8.
Herden, J. My pozor dáme a nejen posloucháme. 1. vyd. Praha : Scientia, 1997. 210 s. ISBN 80-7183-087-9.
Herden, J. Hudba jako řeč. 1. vyd. Praha : Scientia, 1998. 89 s. ISBN 80-7183-126-3.
Jirásková, V. Multikulturní výchova. 1. vyd. Praha : Epocha : Občanské sdružení SPHV, 2006. 130 s.ISBN 80-87027-31-0.
Svobodová, R. Projektové řízení a projektové vyučování, aneb, Jak na výukové projekty podle zásad projektového řízení. 1. vyd. Choceň : PM Consulting, 2010. 100 s. ISBN 978-80-254-8174-5.
Nedělka, M. Mše v soudobé české hudbě. 1. vyd. Praha : Karolinum, 2005. 266 s. ISBN 80-246-1014-0.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)

Analytická interpretace vybraného díla s demonstrací interakce s publikem.

Sylabus -
Poslední úprava: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (31.10.2012)

1. Analytická a pedagogická interpretace hudebního díla - specifika na základní a střední škole
2. Charakteristika didaktických situací při práci s uměleckým dílem
3. Percepce a apercepce ve školské hudební výchově a mimo školu
4. Zásady výběru hudebního díla, vkus a jeho formování
5. Percepce a apercepce, preference vnímatele
6. Charakteristika stylu pro poslech díla a pro didaktickou práci s ním
7. Hierarchie didaktické práce s hudebně výrazovými prostředky
8. Specifika vyučovací jednotky zaměřené na práci s uměleckým dílem
9. Hudba jako komunikační systém z pohledu hudebního pedagoga
10. Vnitrooborové přesahy při didaktické práci s hudebním dílem
11. Mezioborové přesahy při didaktické práci s hudebním dílem
12. Náměty pro samostatnou práci žáka a jejich limity
13. Hudební dílo jako objekt projektové výuky

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.10.2019)

Aktivní účast ve výuce, systematické dílčí analýzy v seminářích. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK