Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Poznámka:
předmět je určen pouze pro doktorandy povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu student může plnit i v dalších letech předmět lze zapsat v ZS i LS
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (17.01.2019)
Obsahem kurzu je četba a zpracování odborných pramenů k tématu. Jejich výběr je individuální, stejně jako plnění kurzu a může být přizpůsobeno zájmům a potřebám studenta. K výběru jsou následující monografie, rozšíření je možné podle dohody
FABRE, D.(Ed.). Par écrit. Ethnologie des écriture quotidiennes. Paris: Ed. De la maison des sciences de l´hommes, 1997.
FERREIRO, E. Ľ écriture avant la lettre. Paris: Hachette, 2000. (v anglické verzi Literacy before schooling je v naší knihovně)
GAVORA, P. Žiak a text. Bratislava: SPN, 1992.
GOODY, J. The domestication of the savage mind. Cambridge: Cambridge University Press, 1977. (Máme na katedře francouzskou verzi)
OLSON, D.(Torrance,D.( Hidyard, A. (Eds.). Literacy, language and wirting. The nature and consequencies for reading and writing. Cambridge. Cambridge University Press, 1985.
PENLOUP, M.-C. Ľ écriture extrascolaire des collégiens. Paris: ESF,1999.
PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. První až osmá třída. Výroční výzkumné zprávy. 1996 -2003. (přístupné z webových stránek katedry).
PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005 .
PROPP, V.J. Morfologie pohádky a jiné studie. Praha: H+H, 1999.
soubor vybraných článků podle zájmu studentů
Lire, faire lire. Le monde édition. 1995 (k zapůjčení)
BERNARDIN, J.Comment les enfants entrent dans la culture écrite. Retz, 1997. ( k zapůjčení)
OLSON, D.R. Literacy, language and learning: The nature and consequences of reading and writing.CUP Archive, 1985
LEVIN, I.,BUS, A.G.How Is Emergent Writing Based on Drawing? Analyses of Children’s
Products and Their Sorting by Children and Mothers. Developmental psychology, 2003 - psycnet.apa.org
MASON, Jana M., Ed.Reading and Writing Connections.ERIC Number: ED308471
MARRTLEW, M., SORSBY,A. The precursors of writing: Graphic representation in preschool children.Learning and Instruction.Volume 5, Issue 1, 1995, Pages 1-19.
DYSON, A.H. The Role of Oral Language in Early Writing Processes. Research in the Teaching of EnglishVol. 17, No. 1 (Feb., 1983), pp. 1-30.
EHRI,L.C.Word consciousness in readers and prereaders.Journal of Educational Psychology, 1975 - psycnet.apa.org
HARRIS, R. The origin of writing. Duckworth, London (1986).
MARTLEW, M.(Ed.), The psychology of written language: Developmental and educational perspectives, Wiley, Chichester, 1983.
Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)
Writing and schooling PhDr. Ida VIKTOROVÁ, Ph.D.
FABRE, D.(Ed.). Par écrit. Ethnologie des écriture quotidiennes. Paris: Ed. De la maison des sciences de l´hommes, 1997.
FERREIRO, E. Ľ écriture avant la lettre. Paris: Hachette, 2000.
GAVORA, P. Žiak a text. Bratislava: SPN, 1992.
GOODY, J. The domestication of the savage mind. Cambridge: Cambridge University Press, 1977. (Máme na katedře francouzskou verzi)
OLSON, D.(Torrance,D.( Hidyard, A. (Eds.). Literacy, language and wirting. The nature and consequencies for reading and writing. Cambridge. Cambridge University Press, 1985.
PENLOUP, M.-C. Ľ écriture extrascolaire des collégiens. Paris: ESF,1999.
PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. První až osmá třída. Výroční výzkumné zprávy. 1996 -2003. (přístupné z webových stránek katedry).
PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005 .
PROPP, V.J. Morfologie pohádky a jiné studie. Praha: H+H, 1999.
soubor vybraných článků podle zájmu studentů
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (27.10.2019)
FABRE, D.(Ed.). Par écrit. Ethnologie des écriture quotidiennes. Paris: Ed. De la maison des sciences de l´hommes, 1997. FERREIRO, E. Ľ écriture avant la lettre. Paris: Hachette, 2000. (v anglické verzi Literacy before schooling je v naší knihovně) GAVORA, P. Žiak a text. Bratislava: SPN, 1992. GOODY, J. The domestication of the savage mind. Cambridge: Cambridge University Press, 1977. (Máme na katedře francouzskou verzi) OLSON, D.(Torrance,D.( Hidyard, A. (Eds.). Literacy, language and wirting. The nature and consequencies for reading and writing. Cambridge. Cambridge University Press, 1985. PENLOUP, M.-C. Ľ écriture extrascolaire des collégiens. Paris: ESF,1999. PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. První až osmá třída. Výroční výzkumné zprávy. 1996 -2003. (přístupné z webových stránek katedry). PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005 . PROPP, V.J. Morfologie pohádky a jiné studie. Praha: H+H, 1999. soubor vybraných článků podle zájmu studentů Lire, faire lire. Le monde édition. 1995 (k zapůjčení) BERNARDIN, J.Comment les enfants entrent dans la culture écrite. Retz, 1997. ( k zapůjčení) OLSON, D.R. Literacy, language and learning: The nature and consequences of reading and writing.CUP Archive, 1985 LEVIN, I.,BUS, A.G.How Is Emergent Writing Based on Drawing? Analyses of Children’s Products and Their Sorting by Children and Mothers. Developmental psychology, 2003 - psycnet.apa.org MASON, Jana M., Ed.Reading and Writing Connections.ERIC Number: ED308471 MARRTLEW, M., SORSBY,A. The precursors of writing: Graphic representation in preschool children.Learning and Instruction.Volume 5, Issue 1, 1995, Pages 1-19. DYSON, A.H. The Role of Oral Language in Early Writing Processes. Research in the Teaching of EnglishVol. 17, No. 1 (Feb., 1983), pp. 1-30. EHRI,L.C.Word consciousness in readers and prereaders.Journal of Educational Psychology, 1975 - psycnet.apa.org HARRIS, R. The origin of writing. Duckworth, London (1986). MARTLEW, M.(Ed.), The psychology of written language: Developmental and educational perspectives, Wiley, Chichester, 1983.
Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (27.10.2019)
The elaboration of a literary study.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (17.01.2019)
Podmínkou ukončení kurzu je zpracování dohodnutého počtu literárních pramenů, seminární práce a rozprava nad ní.
Výběr pramenů je individuální a bude přízpůsoben potřebám doktorského studenta