|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (18.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (18.09.2023)
Cílem předmětu je naučit studenty potřebné manažerské dovednosti pro vedení lidí a řízení pedagogického procesu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (18.09.2023)
Interaktivní učebnice jako studijní oporu modulu: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/vedeni-lidi-i https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/vedeni-lidi-ii ● GRUBER, D. (2009). Timemanagement. Efektivní hospodaření s časem – klíčová součást beneopedie. Praha: Management Press. ● PLAMÍNEK, J. (2009). Týmová spolupráce a hodnocení lidí. Praha: Grada Publishing, a. s. ● KOCIANOVÁ, R. (2010). Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada Publishing, a.s. ● LHOTKOVÁ, I., ŠNÝDROVÁ, I., TURECKIOVÁ, M. (2012). Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. Praha: Wolters Kluwer ČR, a. s. ● LHOTKOVÁ, I., TROJAN, V., KITZBERGER, J. (2012). Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwers ČR, a. s. ● PLAMÍNEK, J. (2007). Tajemství motivace: Jak zařídit, aby pro vás lidé rádi pracovali. Praha: Grada Publishing, a.s. ● PLAMÍNEK, J. (2008). Vedení lidí, týmů a firem: Praktický atlas managementu. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. ● ŘÍČAN, P. (2009). Psychologie. Třetí, doplněné a upravené vydání. Praha: Portál. ● STÝBLO, J. (2013). Leadership v organizaci. Praha: Ústav práva a právní vědy. ● ŠIKÝŘ, M., BOROVEC, D., TROJANOVÁ, I. (2016). Personalistika v řízení školy. 2. Aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwers ČR, a. s. ● ŠULEŘ, O. (2008) 5 rolí manažera a jak je profesionálně zvládnout. Brno: Computer press. ● TROJAN, V., TROJANOVÁ, I., PUŠKINOVÁ, M. (2018). Zástupce ředitele aneb Život mezi mlýnskými kameny. 2. vydání. Praha: Wolters Kluwer. ● TROJANOVÁ, I. (2014). Ředitel a střední management školy. Praha: Portál. ● TROJANOVÁ, I. (2017). Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. 2. vydání. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s. ● TROJANOVÁ, I. (2017). Hodnocení učitelů. Náměty pro práci ředitelů škol a školských zařízení. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s. ● TROJANOVÁ, I., TURECKIOVÁ, M. a RIEDL ČERNÍKOVÁ, B. (2019). Sebeřízení vedoucího pracovníka ve školství. 2. aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s. ● TROJANOVÁ, I. a SVOBODOVÁ, Z.(2020). Efektivní porady. Jak si poradit s poradou nejen ve školství. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s. ● TROJANOVÁ, I. a SVOBODOVÁ, Z.(2021). Krize jako příležitost (a nejen ve školství). Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s. ● SVOBODOVÁ, Z.(2021). Konfikty ve škole. Od prevence k řešení. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s. ● TURECKIOVÁ, M. Klíč k účinnému vedení lidí. Odemkněte potenciál svých spolupracovníků. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-0882-9. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (18.09.2023)
role a kompetence vedoucího pracovníka ve školství ● styly vedení (vedení jednotlivců a týmů) ● personální činnosti a personální řízení ● řešení konfliktů a krizí ● komunikační a prezentační dovednosti ● vedení porad |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Svobodová, Ph.D. (18.09.2023)
Zkouška Splnění distanční úkolů |