|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
Hamadová, P., Květoňová, L., Nováková, Z. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido 2007. Květoňová-Švecová, L. Oftalmologie. Brno: Paido 2000. Květoňová-Švecová, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku.Brno: Paido, 2004. Ludíková,L. Tyflopedie. In Valenta.M akol. Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál 2014. Keblová,A.: Zrakově postižené dítě. Praha: Septima 2001. Keblová, A.: Sluchové vnímání u zrakově postižených. Praha: Septima 1999. Keblová,A.: Hmat u zrakově postižených. Praha: Septima 1999. Štancel, J.: Telesná výchova hluchoněmých a slepých žiakov. Bratislava: SPN 1983. Tampírová, L. a kol.: Metodický průvodce ke slabikáři pro 1. ročník základní školy pro nevidomé a základní školy pro žáky se zbytky zraku. Praha: SPN, 1980 Wiener, P.: Prostorová orientace a samostatný pohyb zrakově postižených. Praha: Avicenum, 1986. Vágnerová, M: Oftalmopsychologie dětského věku. Praha, UK Karolinum 1995. Vítková, M (ed).: Možnosti reedukace zraku u dětí s kombinovaným postižením.Paido, Brno, 1999. Vítková, M (ed).Integrativní školní /speciální) pedagogika. Brno, MSD, 2003. Jesenský, J: Prostor pro integraci, Comenia consult 1993. Jesenský, J.: Rehabilitace zrakově postižených a způsoby její realizace, SNS v ČR 1992. Jesenský, J.: Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených, Praha UK 1995. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
Těžiště spočívá v osvojení si Braillova písma, metodice výuky psaní na Pichtově psacím stroji a seznámení s metodikami jednotlivých předmětů. Nedílnou součástí kurzu je seznámení s kurikulárními změnami ve školství - Rámcový vzdělávací program - především kapitola věnovaná žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, tvorba školního vzdělávacího programu a individuálního vzdělávacího programu pro nevidomé žáky jednotlivě integrované v běžných školách. Součástí kurzu jsou též témata věnovaná problematice vybavení třídy, vyučovacím pomůckám, grafickému zobrazování a učebnicím. Aktivní účast studenta se projeví zejména v psaní na Pichtově stroji a předložení jednoduché vyučovací pomůcky. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (19.06.2019)
seminární práce |