Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (01.02.2019)
Předmět je zaměřen na oblasti diagnostiky a poradenství v předškolním věku (diagnostika školní zralosti, podpora rozvoje dítěte předškolního věku a prevence specifických poruch učení). Studenti se seznamují také se zásadami poradenské práce a specifiky administrace kvantitativních a kvalitativních diagnostických metod.
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (13.06.2019)
The course is focused on diagnostics and counseling in preschool age (diagnosis of school maturity, support of the development of preschool child and prevention of specific learning disorders). Students also get acquainted with the principles of counseling work and the specifics of administration of quantitative and qualitative diagnostic methods.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (01.02.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými a praktickými apsekty diagnostiky a intervence v předškolním věku.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (01.02.2019)
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788025125694.
OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Vydání šesté. Přeložil Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1082-5.
SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0.
VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 9788024615387.
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (11.11.2019)
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290.
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788025125694.
OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4.
SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Vydání šesté. Přeložil Věra POKORNÁ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1082-5.
SVOBODA, Mojmír, Dana KREJČÍŘOVÁ a Marie VÁGNEROVÁ. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vydání třetí. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0899-0.
VÁGNEROVÁ, Marie a Jarmila KLÉGROVÁ. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 9788024615387.
Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)
Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými a praktickými apsekty diagnostiky a intervence v předškolním věku.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (01.02.2019)
Administrace vybraného diagnostického materiálu s dítětem v předškolním a mladším školním věku.
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (31.10.2019)
Administration of selected diagnostic material with preschool children.