Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (23.10.2020)
Předmět vytváří prostor pro diskuzi o možném řešení aktuálních problémů podpory a ochrany zdraví. Jeho cílem je ukázat, jak prakticky využít získané didaktické dovednosti při vytváření programů pro děti a mládež v rámci komunitních projektů, programů prevence sociálně patologických jevů apod. Jsou poskytnuta metodická doporučení pro využití aktuálních informací o zdravotním stavu obyvatelstva k rozvíjení zdravotní gramotnosti občanů. Předmět dále poskytuje možnost podrobně se seznámit s vyhledáváním grantových nabídek (v rámci obce, města, státu i na evropské úrovni), s možnostmi každého jedince na tyto finanční zdroje dosáhnout a s praktickou formou tvorby návrhu grantu na zadané téma.
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (30.10.2020)
The course creates a space for discussion about possible solutions to current problems of support and health protection. Its aim is to show how to practically use the acquired didactic skills in creating programs for children and youth in community projects, programs for the prevention of social pathological phenomena, etc. Methodological recommendations are provided for using current information on the health of the population to develop citizens' health literacy. The course also provides an opportunity to get acquainted in detail with the search for grant offers (within the municipality, city, state and at the European level), with the possibilities of each individual to achieve these financial resources and the practical form of creating a grant proposal on a given topic.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (30.10.2020)
Cílem předmětu je seznámit studentky s aktuálními otázkami podpory zdraví a poskytnout jim praktické dovednosti k vytváření programů podpory zdraví.
Poslední úprava: PhDr. Alena Thorovská (30.10.2020)
The aim of the course is to acquaint students with current issues of health promotion and provide them with practical skills to create health promotion programs.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (23.10.2020)
Boudová, Jaroslava a kol. (2015). Program Škola podporující zdraví. Praha: Klinika adiktologie 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze a Všeobecná fakultní nemocnice v Praze v NLN s.r.o., Nakladatelství Lidové noviny.
Komárek, Lumír a kol. Ochrana a podpora zdraví. 1. vyd. Praha: Nadace CINDI ve spolupráci s 3. lékařskou fakultou UK Praha, 2011. 99 s. ISBN 978-80-260-1159-0.
Lipšová, V. a kol. (2016). Kritéria kvality podpory zdraví na pracovišti. Praha: Státní zdravotní ústav.
Řehulka, Evžen, ed. (2010). Škola a zdraví pro 21. století, 2010: výchova ke zdraví: mezinárodní zkušenosti. Brno: Masarykova univerzita.
Další aktuální studijní literatura bude pro daný akademický rok upřesněna, počítá se s především s využitím periodické literatury.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (23.10.2020)
Seminární úkol a jeho obhajoba.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (23.10.2020)
1. Programy Škola podporující zdraví, Zdravé město, Zdravý podnik.
2. Vedení výuky s využitím tzv. kooperativních forem jakožto perspektivního modelu vyučování.
3. Výchova ke zdraví v propojení s výstupy mediální a informační výchovy.
4. Metodika tvorby a podávání grantů na úrovni školy, občanského sdružení, sociálního zařízení apod.