|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
Doporučená literatura.docx | Mgr. Zbyněk Zicha, Ph.D. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (29.05.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (11.01.2021)
V případě on-line výuky bude kurz realizován prostřednictvím aplikace MS Teams: |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (29.05.2019)
Povinná literatura pro každého studenta: Platón. Obrana Sókratova; Euthyfrón; Kritón; Menón; Gorgiás; Faidros; Ústava (jakékoliv vydání); Doporučená literatura: Vybrané spisy Jana Amose Komenského. Svazek IV. Výbor Obecné porady o nápravě věcí lidských a z věcného pansofického slovníku. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1966. 560 s. Vybrané spisy Jana Amose Komenského. Svazek II. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1960. 489 s. Palouš, Radim. Čas výchovy. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. 237 s. ISBN 80-04-25415-2. Patočka, Jan, Chvatík, Ivan, ed. a Kouba, Pavel, ed. Péče o duši: soubor statí a přednášek o postavení člověka ve světě a v dějinách. I, Stati z let 1929-1952. Praha: OIKOYMENH, 1996. 505 s. Sebrané spisy Jana Patočky; sv. 1. Oikúmené. ISBN 80-86005-24-0. Patočka, Jan a Polívka, Jiří, ed. Platónova péče o duši a spravedlivý stát: [přednášky k antické filosofii IV]. 1. vyd. Praha: OIKOYMENH, 2012. 313 s. Sebrané spisy Jana Patočky; sv. 14/4. ISBN 978-80-7298-476-3. Pešková, Jaroslava. Vybrané spisy Jaroslavy Peškové. Praha: Pro Univerzitu Karlovu v Praze, Pedagogickou fakultu vyrobilo vydavatelství a nakl. Kreace, 2010. 184 s. ISBN 978-80-902125-6-5. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (29.05.2019)
Zpracování referátu k vybranému Platónovu dialogu a následná ústní zkouška, při níž bude muset student osvědčit své rozumění problému dialogu i problémům probíraným na přednášce. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. David Rybák, Ph.D. (29.05.2019)
1. Filosofie a výchova jako dva aspekty téhož pohybu přivádění člověka k jeho lidství. 2. Platónův objev ideje. Rozdíl mezi ideou a faktem. 3. Aristotelovo položení problému etiky a výchovy. Ethos a výchova. 4. Novověké rozdělení vzdělání a výchovy. Proměna významu vědy a vzdělání v lidském životě. 5. Rousseau, Kant and Hegel - výchova a univerzalita. 6. Kierkegaard, Husserl and Heidegger - svoboda a existence ve vzdělání. 7. Moderní vzdělání a jeho problémy. |