|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (31.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (31.01.2021)
Gillernová, I., Krejčová, L. a kol. (2012). Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada Publishing. Helus, Z. (2015). Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Portál. Kern, H. a kol. (2015). Přehled psychologie. Praha: Portál. Nešpor, K. (2019). Přirozené způsoby zvládání stresu. Praha: Raabe. Pávková, J. (2014). Psychologie pro pedagogy: Sociální a pedagogická psychologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Pugnerová, M. a kol. (2019). Psychologie pro studenty pedagogických oborů. Praha: Grada Publishing. Vybíral, Z. (2005). Psychologie komunikace. Praha: Portál. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (31.01.2021)
Zkouška bude mít charakter skupinové rozpravy (kolokvia). Cílem zkoušky je ověřit znalosti základních pojmů a konceptů v rozsahu základní doporučené literatury. Předpokládá se schopnost tyto poznatky aplikovat do výchovné praxe. Dále se předpokládá, že studující prokáží hlubší znalosti nad rámec základní studijní literatury v té oblasti sociální či pedagogické psychologie, která je zaujala a o které se poučili studiem odborné literatury dle vlastního výběru. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (31.01.2021)
1. Vymezení a význam sociální a pedagogické psychologie. 2. Socializace. 3. Interpersonální percepce a interakce. 4. Sociální a pedagogická komunikace. 5. Sociální skupiny. 6. Sociální učení. 7. Výchovné styly. 8. Psychohygiena v práci vychovatele. |