PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Ergoterapie II. - OBPS18323
Anglický název: Ergotherapy II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D.
Třída: Psych. a spec. ped. 1. cyklus - povinně volitelné
Neslučitelnost : OBPS18321, OBPS18322, OBPS18324
Prerekvizity : OBPS18099, OBPS18911
Je neslučitelnost pro: OBPS18324, OBPS18322, OBPS18321
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)
Študenti získajú teoretické poznatky o vymedzení základných pojmov súvisiacich s ergoterapiou, o cieľoch a možnostiach uplatnenia ergoterapie, o zostavovaní ergoterapeutických programov a stretnutí, o ergodiagnostike a hodnotení činností, o okruhoch činností ergoterapie a o špecifikách aplikácie ergoterapie u vybraných skupín osôb vyžadujúcich terapeutické pôsobenie.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)

HORŇÁKOVÁ, M. 1995. Činnostná terapia v liečebnej pedagogike. Bratislava : Creativpress. 79 s. ISBN 80-7131-021-2

JELÍNKOVÁ, J. a kol. 2009. Ergoterapie. 1. vyd. Praha : Portál. 274 s. ISBN 978-80-7367-583-7.

VODÁKOVÁ, J.a kol: 2007. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. 2.vyd. Praha: UK PedF. 90 s. ISBN 978-80-7290-322-1.

.

Sylabus - slovenština
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2010)

Témy predmetu:

1. Definovanie činnostnej terapie (ergoterapie) vychádzajúcej z liečebnej pedagogiky

2. Okruhy činností využívaných v ergoterapii (aktivity každodenného života, práca, hra, zábava)

3. Charakteristika ergoterapeuta a jeho uplatnenie

4. Ciele ergoterapie

5. Možnosti liečebnovýchovného využitia zamestnaní

6. Štruktúra ergoterapeutického programu a stretnutia

7. Organizačné podmienky ergoterapie

8. Ergoterapia ako súčasť včasnej intervencie

9. Pracovná rehabilitácia a pracovná terapia

10. Ergodiagnostika, hodnotenie prostredia, hodnotenie bežných denných činností, analýza činností

11. Hra v ergoterapii

12. Tréning denných činností

13. Špecifiká ergoterapie u osôb so špeciálnymi výchovnými potrebami:

? osoby s mentálnou retardáciou

? deti s poruchami reči

? zrakovo postihnuté osoby

? osoby s poruchami sluchu

? osoby s telesným postihnutím a zdravotne oslabení

? autistické deti

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK