|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (13.04.2005)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (13.04.2005)
Kašíková,H.: Kooperativní učení, koopertivní škola. Portál, Praha 1997 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (28.11.2005)
Seznámit studenty se spec. školami a zařízeními Obsah kurzu: Tyflopedie: (E.Mrkosová) 1. Základní škola pro slabozraké (staré označení):1.1 Historie vzdělávání slabozrakých 1.2. Učební plán, učebnice, pomůcky . 1.3. Specifiky kurikula školy pro slabozraké 1.4. Specifiky metod, technik a postupů výchovně vzdělávací práce u slabozrakých 1.5. Hospitace ve vybraných vyuč. hodinách 2. Základní škola pro nevidomé (staré označení) 2.1. Historie vzdělávání nevidomých 2.2 Učební plány, osnovy, učebnice a pomůcky 2.3. Specifiky kurikula školy pro nevidomé. 2.4. Specifiky metod, technik a postupů výchovně vzdělávací práce s nevidomými 2.5. 1.5. Hospitace ve vybraných vyuč. hodinách 3. Základní škola pro žáky se zbytky zraku (staré označení) 3.1.Specifika školní výchovy a vzdělávání žáků se zbytky zraku Somatopedie: (V.Hájková) 1. Školy pro tělesně postižené žáky: # školní zralost TP dítěte, spolupráce MŠ a ZŠ, spolupráce při nezralosti dítěte pro školu # Systém základního vzdělání pro TP děti a mládež, legislativa # Integrace těl.postižených dětí, úloha spec.ped. centra # Cíle, úkoly a organizace školy # Učební plán, osnovy, učební hodina, klasifikace žáků # Vnější podmínky výchovy a vzdělávání, spec. pomůcky a zařízení # Využívání didaktických zásad a metod při výuce # Hospitace v ZŠ pro TP žáky 2. Školy pro zdravotně postižené žáky: # Zřizování škol při zdravotnických zařízeních, typy škol # organizace školy při zdr.zařízení , učební plán, osnovy, spec.pomůcky # rozsah a obsah výuky, redukce učiva # organizační řád a org formy vyučování ve škole při nemocnici, při dětské ozdravovně # hodnocení a klasifikace # Materiální vybavenost škol - spec. pomůcky a zařízení # Hospitace na jednotlivých odd FN Bulovky Praha 8 Logopedie (B. Housarová): Požadavky k zápočtu: seminární práce Cíl: seznámení s problematikou škol pro děti s vadou řeči, personální obsazení škol, výukové a výchovné deficity Obsah: Problematika internátních zařízení, přednosti a zápory volby vřazení dítěte do internátu problematika práce psychologa v školách pro děti s vadou řeči problematika volného času dětí s NKS v školním věku |