PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Školní etnografie I - O06313022
Anglický název: School etnography I
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: Rok3
Staré označení: ŠKET
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. David Doubek, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Psychologie > Speciální otázky psychologie
Je záměnnost pro: O05313025
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Školní etnografie I Kurz navazuje především na cvičení v metodologii badatelské práce (Psychologická metodologie, Klinický seminář). Prezentace zpráv z longitudinálního výzkumu dětí školního věku podané členy oddělení školní etnografie prohlubují povědomí o rozdílu mezi zápisem empirické zkušenosti, etnografickým popisem, teorií daného jevu a formální teorií. Studenti se na individuálně zkoumaném tématu ze školního života procvičují v práci s odbornou literaturou při formalizaci teorie daného jevu (diskuse s literaturou vs. diskuse s daty). V seminární práci povahy memoranda osvědčují nejen schopnost použití odborné literatury jako zdroje teoretické citlivosti pro analýzu dat, ale též schopnost použití empirických dat pro ukotvení formálně teoretických konstrukcí (ve smyslu tzv. grounded theory).
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

Literatura:

Kučera, M.: Školní etnografie: přehled problematiky. Studia paedagogica, 1992, č.8.

Hendl, J.: Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha, Karolinum 1999.

Strauss, A., Corbinová, J.: Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice, ALBERT 1999.

Takoví jsou jsme. Terénní výzkum studentů Speciální pedagogiky. Praha, Pedagogická fakulta UK 1995.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK