Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (11.10.2019)
Teoretické zvládnutí obsahu a organizace základní plavecké výuky. Problematika vedení plavecké výuky dětí v základním plaveckém výcviku.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (11.10.2019)
Theoretical knowledge of content and organization of basic swimming lessons. Problems of leading swimming lessons for children in basic swimming training.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (11.10.2019)
Osvojení vědomostí, dovedností a zkušeností na úrovni "Instruktora plavání".
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (11.10.2019)
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.10.2020)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9468
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
If it is necessary to introduce a distance form of teaching, this teaching will take place online in a virtual environment on the Microsoft Teams platform in the form of lectures, consultations for lectures, presentations of student assignments, including their analysis and reflection on these tasks and discussions.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Hoch,M. a kol. Plavání-teorie a didaktika. Praha: SPN, 1983.
Hofer,Z. a kol. Technika plaveckých způsobů. Praha: UK, 2000.
Čechovská,I.,Miler,T. Plavání. Praha: Grada Publishing, 2001.
Pravidla plavání a dálkového plavání. Český svaz plaveckých sportů, 2002.
Miler,T. Záchranář - bezpečnost a záchrana u vody. Praha: VZS ČČK, 1999.
Dvořáková, H., Engelthalerová, Z. et al (2017).Physical Education at Primary School - kpt.4.8 - Swimming.Prague: Karolinum.
Hrabinec, J.et al.(2017).Physical Education at Primary School - kpt.2.5 - Swimming.Prague: Karolinum.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Tematické okruhy ke zkoušce z plavání - (1 otázka z teorie + 1 otázka z metodiky)
A. Teorie
1) Význam, úkoly a cíle plavání
2) Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program – plavecké výuky (klíčové kompetence, očekávané výstupy, učivo)
3) Vliv plaveckého výcviku na rozvoj jednotlivých klíčových kompetencí
4) Etapy plavecké přípravy - didaktické aspekty výuky, metody výuky, organizační formy, využití her v plavecké výuce, bezpečnostní hlediska při výuce, plavecké pomůcky, nácvik plaveckých pohybů a dovedností
5) Metodická a didaktická hlediska plavecké výuky dětí mladšího školního věku
6) Legislativa povinné plavecké výuky dětí na 1. stupni ZŠ
7) Pohybové schopnosti a jejich rozvoj v plavání
B. Metodika
Popis vybraného plaveckého způsobu – motýlek, znak prsa a kraul včetně startovního skoku a jednotlivých obrátek (technika, biomechanické zákonitosti provedení, metodika nácviku, průpravná cvičení)
Studenti mají tři pokusy k ukončení předmětu.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.05.2019)
Topics for swimming - (1 question from theory + 1 question from methodology) A. Theory 1) Importance, tasks and goals of swimming 2) Framework educational program, school education program - swimming lessons (key competencies, expected outcomes, curriculum) 3) Influence of swimming training on the development of individual key competencies 4) Stages of swimming training - didactic aspects of teaching, teaching methods, organizational forms, use of games in swimming lessons, safety aspects in teaching, swimming aids, training of swimming movements and skills 5) Methodological and didactic aspects of swimming lessons of younger school age children 6) Legislation of compulsory swimming lessons for children at primary school 7) Movement skills and their development in swimming B. Methodology Description of the selected swimming method - butterfly, breast and crawl sign including jump and individual turns (technique, biomechanical patterns of execution, methodology of training, preparatory exercises) Students have three attempts to end the subject.
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (11.10.2019)
Vyučovací metody v plavání, didaktika plavání dětí v základním a zdokonalovacím plaveckém výcviku, seznámení dětí s podmínkami, organizací, hygienou a bezpečností, výuka plavání podle věkových a výkonnostních skupin, používání plaveckých pomůcek, herní prvky a činnosti.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (11.10.2019)
Teaching methods in swimming, didactics of swimming children in basic and advanced swimming training, acquainting children with conditions, organization, hygiene and safety, teaching swimming by age and performance groups, using swimming aids, game elements and activities.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
Udělení zápočtu je podmíněno odevzdáním vypracovaných příprav na plaveckou výuku dětí mladšího školního věku. Ústní zkouška - teoretické znalosti.
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (11.10.2019)
Course-unit credit is awarded on condition that the student has prepared the prepared lessons for swimming lessons of younger school age children.Oral exam - theoretical knowledge.