Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
Zvyšování plavecké výkonnosti s využitím plaveckých tréninkových metod na rozvoj síly, rychlosti a vytrvalosti. Zdokonalování techniky plaveckých způsobů kraul, prsa a znak. Nácvik a zvládnutí techniky plaveckého způsobu motýlek. Nácvik základních obrátek a startů. Dopomoc a záchrana tonoucího. Základy skoků do vody.
Poslední úprava: Erudio ()
To improve swimming capabilities and skills of crawl, breaststroke and backstroke. Training of basic turns and starts. Safety in swimming pool and lifeguarding.Basis of water jupms.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (10.10.2012)
Rozšíření počtu plaveckých dovedností a zdokonalování dovedností již získaných. Rozvoj plaveckých schopností.
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (21.11.2012)
Extending the number ofswimming skillsandhone skillsalready acquired.Development ofswimmingabilities.
Deskriptory -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.10.2020)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.
Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9774
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
If it is necessary to introduce a distance form of teaching, this teaching will take place online in a virtual environment on the Microsoft Teams platform in the form of lectures, consultations for lectures, presentations of student assignments, including their analysis and reflection on these tasks and discussions.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Hoch, M. a kol. Plavání. Praha: SPN, 1983. Hofer, J. Technika plaveckých způsobů. Praha: FTVS UK, 2000. Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha: Grada, 2002. Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum. Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)
Čechovská, I.Swimming for childrenwith parents.Prague:Grada, 2002.
Dvořáková, H., Engelthalerová, Z. et al (2017).Physical Education at Primary School - kpt.4.8 - Swimming.Prague: Karolinum.
Hrabinec, J.et al.(2017).Physical Education at Primary School - kpt.2.5 - Swimming.Prague: Karolinum.
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
Zdokonalování plavecké techniky - prsa, znak, kraul. Nácvik plaveckého způsobu delfín za pomoci plaveckých ploutví. Zdokonalování techniky startu a obrátek. Rozvoj plavecké vytrvalosti a síly s využitím plaveckých tréninkových metod. Při rozvoji plaveckých schopností si studenti osvojují vědomosti z oblasti zatížení a zatěžování (sledují si TF, měří si dobu zatížení, rychlost uklidňování, dobu odpočinku apod. ), přičemž využívají nejen plavecké tréninkové pomůcky, ale hlavně časoměrné zařízení - stopky. Teorie a didaktika plavání - výukové metody v plavání, organizace, legislativa, zásady... Seznámení s bezpečností a hygienickými zásadami při výuce plavání. Hry a doplňkové činnosti ve vodě. Metodické výstupy. Zápočtové požadavky studenti plní v samostatně oddělených plaveckých drahách.
Poslední úprava: HAJKOVAJ (19.09.2005)
To improve swimming capabilities and skills of breaststroke, backstroke and crawl, individual traning of buttefly, to improve turns and starts, theory and didacitc of swimming, games and other activities in the water, introduction of safety and hygienics durtin swimming course.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)
Zápočtové požadavky - 80% aktivní účast na výuce, průběžné plnění výukových a výcvikových úkolů.
Praktické požadavky:
200m kraul souvisle bez zastavení v limitu muži 4:30, ženy 5 minut - studenti plavou samostatně v oddělených drahách
25m motýlek - technika provedení - studenti plavou samostatně v oddělených drahách
vědomostní test - písemný.
Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.10.2019)
Requirements -80%active participation in seminars,continuous fulfillmentof educationalandtraining tasks.Practicalrequirements-200 mfreestylecontinuouslywithout stopping at4:30limitmen, womenfive minutes, 25mbutterfly -designtechnology,knowledge test- written.Students swim alone in separate lanes and each student has 2 corrective attempts to pass the credit