|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zemanová (10.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zemanová (10.09.2021)
Cílem konceptu filosofie pro děti je navodit ve třídě bezpečnou a podnětnou atmosféru, ve které se žáci společně učí si naslouchat, navzájem se respektovat, klást si otázky, samostatně přemýšlet a usuzovat, opírat svá rozhodnutí a jednání o konkrétní argumenty a být otevřený a empatický k ostatním. Cílem kurzu je rozvoj povědomí studentů učitelství o principech a cílech filosofie pro děti a jejich kompetencí v oblasti facilitování jednotlivých fází zkoumajícího společenství, využívání technik i stimulů pro společnou tvorbu důležitých (velkých) otázek. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zemanová (02.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zemanová (08.09.2021)
BUCKLEY, J. P4C do kapsy - Začínáme s filozofií pro děti. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-66-8. BUCKLEY, J. Myšlení hrou - Filozofie v pohybu. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-67-5. BUCKLEY, J., BIGGLESTONE, T. P4C - Jak začlenit filosofii pro děti do kurikula. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2018. ISBN 978-80-7591-010-3. Michaund, O. What Kind of Citizen is Philosophy for Children Educating? What Kind of Citizen Should it be Educating? Philosophical Inquiry in Education 2020, Volume 27, No. 1, pp 31-45. Další podklady na: www.clovekvtisni.cz/filozofie-pro-deti www.thephilosophyman.com/circles
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zemanová (08.09.2021)
aktivizační, komunikační a facilitační metody, studium odborných textů a stimulů |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zemanová (10.09.2021)
Student učitelství jako účastník zkoumajícího společenství Student učitelství jako facilitátor procesu zkoumání. Student učitelství v roli učitele plánujícího výuku. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Blanka Zemanová (09.10.2021)
|