PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Poradenská teorie a praxe II - práce se školní třídou - O01313175
Anglický název: Counseling Theory and Practice II
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 1/1, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Lidmila Valentová, CSc.
Korekvizity : O01313174
Prerekvizity : O01313171
Je korekvizitou pro: O01313174
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)
Kurz navazuje na diagnostiku školní třídy a dále bude zaměřen na kompetence třídního učitele při vedení školní třídy jako sociální skupiny. V rámci kurzu budou formou skupinové práce vytvářeny projekty třídních setkání.V době praxe na ZŠ bude realizováno praktické ověření části projektu na 1. stupni ZŠ /2x2 hodiny/. Závěrem bude společná reflexe praktické části projektu.
Literatura
Poslední úprava: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)

Cangelosi,S.C. (1994):Strategie řízení třídy.Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce.Praha,Portál.

Hadj Moussová a kol. (2002): Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II.,UK Pedagogická fakulta.

Hrabal, V. (1988): Jaký jsem učitel, SPN. Praha.

Hrabal, V. (2002): Sociální psychologie pro učitele. Karolinum (reedice),Praha.

Karnsová, M. (1995): Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha,Portál.

Valentová, L. (2002): Metodika práce s poradenskou skupinou. Centrum pro další vzdělávání učitelů,MU,Brno.

Valentová,L.(2004): Pedagogicko psychologická intervence ve školní třídě.

In:Hadj Moussová a kol: Intervence,Pedagogicko-psychologické poradenství III.,UK,Praha.

St. Bendl, A. Kucharská (ed.):

Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha: UK PedF, 2008.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: VALENTO/PEDF.CUNI.CZ (20.01.2010)

Obsah kurzu

1/ Učitel výchovný poradce a ŠMP jako konzultanti třídních učitelů

v otázkách metodiky práce se školní třídou.

2/ Profesionální kompetence učitelů v roli třídního učitele. Výchovný poradce v roli konzultanta. Strategie vedení školních tříd je součástí celkové koncepce školy.

3/ Nová forma třídních setkávání.

Projekt třídních setkání, příprava adaptačních kurzů a jejich realizace.

Základním cílem systematické práce se třídou je prevence problémového chování žáků,podpora pozitivního klimatu školy i optimalizace pracovních a studijních podmínek pro pedagogy i žáky.

5/ Poradenské vedení školní třídy -

Intervenční postupy při práci se školní třídou v případě nežádoucího vývoje sociálních vztahů./ informativně/

Realizuje školní poradenský tým společně se školním psychologem a ve spolupráci s třídním učitelem.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK