Seminář navazuje na předmět NUFY 115 a je zaměřen na nalézání a řešení dalších problémů, se kterými se
učitelé setkávají ve své praxi (práce třídního učitele, šance a rizika využití moderních technologií ve výuce fyziky,
styly učení, zvláště se zaměřením na fyziku, vedení dokumentace výuky, spolupráce s rodiči, atd.), a to nikoliv z
hlediska teoretických poznatků pedagogiky a didaktiky, ale z hlediska konkrétních zkušeností vyučující. Účastníci
semináře jsou vedeni k diskuzi nad předloženými problémy, předpokládá se jejich aktivní zapojení.
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
The seminar follows the seminar NUFY 115; it is aimed at finding and solving problems teaches meet in their
everyday practice (the work of a class teacher, chances and risks of modern technologies in physics teaching and
learning, learning styles, especially in connection with physics, how to write educational documentation, how to
cooperate with parents, etc.) - again starting not from theoretical knowledge of pedagogy and psychology but from
concrete experience of the teacher. Students attending the seminar are guided to discuss presented problems and
expected to participate actively at the
Literatura -
Poslední úprava: T_KDF (18.05.2006)
Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN Praha, 1984 Bartuška, K.: Sbírka řešených úloh z fyziky I- IV. Prometheus Praha, 1997, 1998, 2000 Nahodil, J.: Fyzika v běžném životě. Prometheus Praha, 1996 Učebnice fyziky pro střední školy
Poslední úprava: T_KDF (01.07.2015)
Fenclová, J.: Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. SPN Praha, 1984 Bartuška, K.: Sbírka řešených úloh z fyziky I- IV. Prometheus Praha, 1997, 1998, 2000 Nahodil, J.: Fyzika v běžném životě. Prometheus Praha, 1996 Učebnice fyziky pro střední školy
Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (11.01.2018)
Struktura fyzikálních poznatků v učivu fyziky základní a střední školy. Rozbor klíčových témat učiva fyziky. Řešení fyzikálních úloh. Mikrovýstupy posluchačů s jednoduchými experimenty.
Výuka zaměřená zvláště na problémy z optiky a elektromagnetismu.
Poslední úprava: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. (11.01.2018)
Structure knowledge in physical teaching for primary (grade) and secondary (high) schools. Analysis of subject matter. Solution of physics problems. Microscene with simple experiments.